Szacuje się, że same wydatki na zakłady bukmacherskie w całych Stanach Zjednoczonych przekroczą 23 miliardy dolarów. W tym roku w porównaniu z zeszłym wzrosły one aż o 44 procent.
Jak podała American Gaming Association (AGA) oczekuje się, że w tym roku zakłady na Super Bowl poczyni 67,8 miliona dorosłych Amerykanów. Około 42,7 miliona Amerykanów chce obstawiać tradycyjne zakłady na wielki niedzielny mecz pomiędzy Kansas City Chiefs a San Francisco 49ers, czy to online czy u bukmachera. Kilkadziesiąt milionów Amerykanów zamierza zaangażować się w bardziej swobodne zakłady i grać z przyjaciółmi.
Niektóre zakłady związane z niedzielnym finałem dotyczą gwiazdy muzyki pop Taylor Swift w tym tego, czy osobiście przyjdzie ona na mecz albo ile razy telewizja pokaże ją w transmisji.
Jeśli chodzi o drużyny które zmierzą się w niedzielę, nieco więcej Amerykanów (47%) postawiło na zwycięstwo Kansas City Chiefs, natomiast 49ers obstawia 44%.
Oprócz obstawiania wyniku spotkania niektórzy Amerykanie wydadzą pieniądze na takie rzeczy jak jedzenie i napoje, stroje drużynowe oraz dekoracje na wielki mecz. Cztery na pięć osób, które planują oglądać Super Bowl, kupi jedzenie i napoje.
Amerykański media podały również jakie są najbardziej popularne przekąski na wielki finał. Pierwszą piątkę przekąsek stanowią: chipsy tortilla, cola, mieszanka serów, salsa i precle.
Szacuje się, że całkowita kwota, jaką wydadzą widzowie Super Bowl w tym roku poza zakładami bukmacherskimi, wyniesie 17,3 miliarda dolarów (według National Retail Federation). Oznacza to wzrost o 800 milionów dolarów w stosunku do 2023 roku.