Santander Bank Polska już po raz trzeci zwyciężył w rankingu miesięcznika Forbes „Bank Przyjazny Firmie”. Banku Millennium w tym rankingu zajął drugie miejsce, a Bank Pekao S.A. drugi rok z rzędu zajął trzecie miejsce , otrzymując ponad 305 pkt z zebranych badań dotyczących jakości obsługi przedsiębiorców.
Ranking miesięcznika Forbes ocenia usługi bankowe i jakość obsługi dla firm z segmentu MŚP. W tym roku w rankingu Forbes oceniano przede wszystkim na ile klient firmowy czuje wsparcie banku oraz zaangażowanie doradcy w dopasowanie rozwiązań finansowych. Bank Przyjazny Firmie „Forbesa” to ranking oceniający jakość obsługi klientów firmowych, przygotowywany w oparciu o metodę tajemniczego klienta. Banki zostały przetestowane pod kątem trzech profili klienta-przedsiębiorcy, prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą. Profile różnią się między sobą poziomem doświadczenia przedsiębiorców – długością prowadzenia działalności, wysokością obrotów, liczbą zatrudnionych pracowników:
- doświadczony przedsiębiorca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą od min. 5 lat;
- przedsiębiorca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą od min 3 lat;
- jednoosobowa działalność gospodarcza – osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą (nikogo nie zatrudnia).
W tegorocznym zestawieniu „Bank Przyjazny Firmie” magazynu Forbes sprawą priorytetową było zbadanie na ile przedsiębiorca czuje wsparcie banku, gdy przychodzi do oddziału. Według autorów raportu było to o tyle istotne, że obecny ranking został przeprowadzony bez ograniczeń w kontaktach jakie miały miejsce w latach 2021-2022, kiedy to panowała pandemia. Istotna też była dostępność doradców obsługujących firmy i ich zaangażowanie w znalezieniu rozwiązań odpowiadających na aktualne potrzeby klienta.
W badaniu przeprowadzono 144 audyty w 13 bankach dla trzech typów przedsiębiorców prowadzących: jednoosobową działalność gospodarczą, z trzyletnim stażem i 300 tys. złotych rocznego obrotu oraz legitymującym się pięcioletnim doświadczeniem i milionem złotych rocznego przychodu. Do zdobycia były maksymalnie 362 pkt w czterech kategoriach oceny: jakości obsługi, pozyskania klienta, zdalnych kanałów kontaktu i cech placówek bankowych z naciskiem na bezpieczeństwo kontaktu bezpośredniego.
Jak wynika z analizy, w porównaniu z ubiegłorocznymi wynikami nastąpił skok jakościowy we wszystkich badanych bankach jeżeli chodzi o obsługę i doradztwo klienta firmowego. Kluczowymi formami kontaktu klienta z bankiem nadal są kanały zdalne (formularz/mail/ infolinia) oraz spotkania z doradcą w oddziale. W 2023 roku za pośrednictwem infolinii udało się umówić niemal 70 proc. wizyt. Według opinii autorów raportu, placówki bankowe są coraz lepiej dostosowane do potrzeb klienta firmowego.
- W Santander Bank Polska wierzymy, że słuchanie głosu klienta i wysoka jakość obsługi buduje zaufanie. Chcemy pomagać naszym klientom w osiąganiu sukcesów. Dzisiejsze wyróżnienie, które otrzymaliśmy po raz trzeci potwierdza, że każdego dnia dbamy, aby nasza oferta odpowiadała na potrzeby firm, a codzienne bankowanie było proste i intuicyjne. Nie zwalniamy tempa i będziemy nadal wsłuchiwać się w oczekiwania naszych klientów dotyczące oferty finansowej, jakości obsługi i dostępności cyfrowej naszych usług. – powiedział Michał Gajewski, prezes Santander Bank Polska.
Santander Bank Polska obsługuje 552 tys. mikro, małych i średnich firm, w tym 359 tys. klientów aktywnych cyfrowo. Bank ciągle ulepsza i poszerza swoją ofertę, aby codzienne bankowanie było szybkie i proste. Ostatnio klienci firmowi otrzymali nową aplikację mobilną, a w niej m.in. BLIK dla firm. Firmy mogą także korzystać z nowoczesnych rozwiązań i produktów, które ułatwią prowadzenie i rozwój firmy. Przedsiębiorca, który otworzy rachunek firmowy otrzyma dostęp do takich usług jak: eKsięgowość, eLeasing czy eZdrowie. - Małe i średnie przedsiębiorstwa od lat są w centrum naszej działalności bankowej. Dobra oferta produktowa oraz wysoka jakość usług dla tego segmentu jest niezwykle ważna z punktu widzenia biznesowego i przyczynia się do rozwoju gospodarczego. Małe i średnie firmy są motorem wzrostu gospodarczego Polski. – dodaje Michał Gajewski.
Bank Millennium zajął drugie miejsce w rankingu Forbesa „Bank przyjazny firmie”, awansując o kolejne dwie pozycje w stosunku do ubiegłego roku. - To dla nas wyjątkowe wyróżnienia i niesamowite osiągnięcie całego naszego bankowego zespołu, efekt ciężkiej pracy, profesjonalizmu i motywacji. Zdobyliśmy w tym roku wszystkie najważniejsze nagrody w sektorze. W maju cieszyliśmy się wielkim sukcesem, jakim była wygrana w Złotym Bankierze. Dodając do listy pozostałe wyróżnienia możemy z dumą i śmiało powiedzieć, że jesteśmy najlepsi – doceniają nas klienci, rynek i branża – mówi Joao Bras Jorge, prezes zarządu Banku Millennium.
Bank Pekao S.A. drugi rok z rzędu zajął trzecie miejsce w rankingu magazynu Forbes „Bank Przyjazny Firmie”, otrzymując ponad 305 pkt z zebranych badań dotyczących jakości obsługi przedsiębiorców. To kolejne z rzędu wyróżnienie jest potwierdzeniem zaangażowania banku w przygotowanie skrojonej oferty dla firm oraz zapewnienie najwyższej jakości obsługi zarówno w placówkach, jak i w kanałach zdalnych. - Wysoka pozycja w tym rankingu to odzwierciedlenie naszego podejścia do klienta firmowego. Od kilku lat pracujemy nad tym, aby klient firmowy dostał u nas najlepszą ofertę na rynku wraz z najwyższą jakością obsługi i doradztwa. To dla nas ważne, ponieważ jako polski bank stawiamy na rodzime przedsiębiorstwa i chcemy im pomagać w rozwoju, gdyż to wpływa na jakość naszej całej gospodarki. – mówi Karol Goluch, dyrektor Departamentu Dystrybucji Bankowości Detalicznej w Banku Pekao S.A.
Klienci Banku Pekao S.A. oprócz wysokiej jakości obsługi mogą korzystać także z atrakcyjnej oferty produktów i usług, w tym m.in. z Konta Przekorzystnego Biznes, które nie generuje zbędnych kosztów, przy zachowaniu minimalnych warunków aktywności czy funkcjonalnej aplikacji mobilnej PeoPay. Klienci banku mogą zostać także użytkownikami zintegrowanej z bankowością internetową platformą księgową online oraz posiadaczami bezpłatnych kont walutowych oferowanych w aż 18 różnych walutach oraz karty wielowalutowej ułatwiającej rozliczenia transakcji realizowane w różnych walutach. - Bank Pekao realizuje kompleksowe i indywidulanie podejście do potrzeb przedsiębiorców. Naszym priorytetem jest ułatwianie klientom prowadzenia działalności gospodarczej oraz bycie dla nich istotnym wsparciem w utrzymaniu oraz rozwoju biznesu – mówi Radosław Twarużek, dyrektor Departamentu Klienta Biznesowego w Banku Pekao S.A. Klienci firmowi mają także dostęp do wielu ofert promocyjnych dotyczących konta firmowego, terminali płatniczych, finansowania, karty kredytowej czy leasingu. Bank Pekao wdraża także na bieżąco wiele nowych funkcji, które pozwalają na zdalne korzystanie z produktów i usług.