Prezentowe „last minute” i kulinarne przyjemności: Jak świętujemy Dzień Matki i Dzień Dziecka?
Wspólne celebrowanie Dnia Matki i Dnia Dziecka stało się nie tylko tradycją, ale również doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych prezentami. Kwiaciarnie, drogerie i restauracje odnotowują w te dni znaczne wzrosty zamówień (nawet o 178 proc). Jakie są najnowsze trendy zakupowe z dostawą na te okazje w Polsce i Europie?
Kwiaty „last minute” na Dzień Matki
Dzień Matki to wyjątkowy czas, kiedy chcemy wyrazić naszą miłość i wdzięczność dla najważniejszych kobiet w naszym życiu. Jednak nie zawsze udaje nam się zaplanować wszystko z wyprzedzeniem. Jak pokazują globalne dane platformy logistycznej Stuart, coraz więcej osób decyduje się na zakup prezentu na ostatnią chwilę. W Dzień Matki wzrost liczby zamówień z Interflory, jednej z największych kwiaciarni online, sięga 120 proc., a Sephora, odnotowuje tego dnia wzrost na poziomie 178 proc.
Podobne trendy możemy zaobserwować również w naszym kraju. Z badania aplikacji PanParagon wynika, że sprzedaż kwiatów 26 maja rośnie ponad czterokrotnie w porównaniu do zwykłego dnia tygodnia. Tak duży popyt wiąże się jednak z długimi kolejkami do kwiaciarni lub brakiem ulubionych kwiatów. Rozwiązaniem tych problemów, mogą być sprzedaż online i wdrożenie ekspresowych dostaw. Dzięki temu kwiaciarnie będą mogły sprostać oczekiwaniom klientów, którzy nie mają czasu na zakupy stacjonarne, mieszkają daleko od domu rodzinnego lub zapomnieli o prezencie.
- Komu w codziennym pędzie nie zdarzyło się zapomnieć o najważniejszych datach? Kwiaty czy perfumy to drobne, ale ważne upominki, które można dostarczyć błyskawicznie pod drzwi. Warto więc inwestować w nowoczesne rozwiązania logistyczne, które będą korzystne zarówno dla sprzedawców jak i klientów – dodaje Agnieszka Majewska, General Manager Stuart.
Posiłek z dostawą na Dzień Dziecka?
Dzień dziecka to kolejna data w kalendarzu, którą Polacy chętnie celebrują. Według tegorocznego badania Empiku, 94 proc. rodziców planuje podarować upominek swoim pociechom. Zdecydowana większość dzieci otrzyma prezent kupiony w sklepie (76 proc.). Co ciekawe, coraz więcej osób stawia na wspólne spędzenie czasu – 26 proc. Polaków tego dnia wybierze się z dziećmi na wycieczkę, do ZOO bądź kina. Wspólna celebracja może mieć też nieco inne oblicze. Według danych platformy logistycznej Stuart, Polacy chętniej niż zwykle zamawiają posiłki z dostawą – tylko 1 czerwca wzrost sięga 32 proc. To cenna informacja dla restauracji i być może wskazówka, aby przygotować na ten dzień dedykowaną ofertę lub promocje.
Rosnąca popularność zamawiania prezentów na ostatnią chwilę to trend, który nieustannie się rozwija. Podjęcie kroków w zakresie logistyki ostatniej mili może okazać się kluczowym elementem sukcesu w branży retail i prowadzić do zbudowania solidnej marki na rynku. Dołączenie nowego sposobu dotarcia do klientów w postaci dostaw ekspresowych, może okazać się dla kwiaciarni i drogerii nowym sposobem pozyskania klientów, którzy podejmują decyzję zakupową w ostatniej chwili.