Dzień Matki: Popyt na prezenty nawet 4-krotnie wyższy?

Dzień Matki to jeden z tych dni w roku, gdy Polacy szturmem ruszają po prezenty – często także spontanicznie i niemal na ostatnią chwilę. Ponad połowa handlowców przyznaje, że w „dni specjalne” otrzymuje zdecydowanie więcej zamówień, a co czwarty przedsiębiorca deklaruje, że wzrosty te oscylują między 50 a 100 proc. – wynika z badań Stuart. Po co najchętniej sięgamy z tej okazji i czy ekspresowe dostawy służą jako ostatnia deska ratunku dla zapominalskich?

Kwiaty nie wychodzą z mody

Kwiaty wciąż pozostają jednym z najchętniej wybieranych prezentów (26 maja popyt na nie rośnie aż czterokrotnie) – zarówno ze względu na tradycję i łatwą dostępność. Jak pokazują globalne dane platformy logistycznej Stuart, coraz więcej osób decyduje się na zakup prezentu na ostatnią chwilę – tylko w Dzień Matki wzrost liczby zamówień z Interflory, jednej z największych kwiaciarni online, sięga nawet 120 proc. Co ciekawe, coraz większym zainteresowaniem cieszą się też flower boxy i gotowe kompozycje, które można zamówić z wyprzedzeniem lub dosłownie „na już”. Dla sprzedawców to jasny sygnał, że nawet tak tradycyjne miejsce jak kwiaciarnia może ogromnie zyskać dzięki otworzeniu się na nowoczesnych klientów i udostępnianiu im opcji ekspresowej dostawy pod drzwi.

Czekoladki na dokładkę

Słodycze to równie popularna forma prezentu dla mam – według raportu PanParagon ich sprzedaż w Polsce wzrosła tego dnia w 2023 roku niemal dwukrotnie. Szczególnie popularne są bombonierki i gotowe zestawy upominkowe, w których poza słodyczami znajdziemy też kosmetyki oraz drobne dodatki. Ta forma może okazać się także świetną alternatywą dla tych, którym brakuje czasu lub inspiracji przy wyborze mniej uniwersalnego prezentu.

Prezent z dostawą – nie tylko dla zapominalskich

Ekspresowa dostawa prezentu pod drzwi to świetne rozwiązanie nie tylko dla tych, którzy przypomną sobie o Dniu Matki w ostatnim momencie. To także wygodna opcja dla osób, które tego dnia nie mogą samodzielnie wręczyć prezentu, ale szukają innych możliwości. 

– Wystarczy kilka kliknięć, by kurier dostarczył bukiet, słodycze czy zestaw upominkowy bezpośrednio pod wskazany adres w mniej niż dwie godziny. Ekspresowe dostawy stają się standardem szczególnie w dużych miastach, a z roku na rok coraz więcej kwiaciarni, cukierni i sieci handlowych korzysta z takich usług. Nasze badania pokazały, że aż 55 proc. polskich handlowców zauważa u siebie wzrosty zamówień właśnie podczas takich okazji jak np. Dzień Matki. Czy są gotowi, by je sprawnie obsłużyć? 

– komentuje Agnieszka Majewska, General Manager w Stuart.

Wszystko wskazuje na to, że tegoroczny Dzień Matki po raz kolejny zamieni się w zakupowe szaleństwo – zarówno online, jak i stacjonarnie. Sklepy, które zapewnią klientom gotowe zestawy prezentowe, szeroki wybór kwiatów i słodyczy w atrakcyjnych cenach oraz szybką dostawę, mają szansę wyróżnić się w tym krótkim, ale intensywnym czasie. A klienci? Niezależnie od tego, czy planują wcześniej, czy przypomną sobie w ostatniej chwili – mają dziś do dyspozycji rozwiązania, które pozwalają działać sprawnie i skutecznie, nawet na przysłowiowe „za pięć dwunasta”.

Źródło