Wysyłkowa sprzedaż suplementów. UOKiK nałożył 5 mln zł kary

Prezes UOKiK nałożył ponad 5 mln zł kary dla Natural Pharmaceuticals za manipulacje przy wysyłkowej sprzedaży suplementów; dodatkowo sankcje finansowe objęły także osobę zarządzającą spółką - podał w środę UOKiK.

Decyzje konsumentów

"Prezes UOKiK wydał decyzję, w której uznał, że działania Natural Pharmaceuticals naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Urząd zakwestionował siedem praktyk, które w różny sposób mogły wpływać na proces decyzyjny konsumentów i manipulować ich zachowaniem" 

poinformował w komunikacie UOKiK

Dodał, że Prezes UOKiK nałożył ponad 5 mln zł kary na Natural Pharmaceuticals. Dodatkowo sankcje finansowe objęły także osobę zarządzającą spółką.

"Nietransparentne metody informowania o udziale w programie corocznych dostaw, rzekomy milion zadowolonych klientów danego suplementu, darmowe próbki, które okazywały się płatną subskrypcją – to tylko wybrane przykłady komunikacji marketingowej opartej na manipulacji i wprowadzających w błąd informacjach" 

wskazał cytowany w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny

Dodał, że uznał on, iż działania spółki Natural Pharmaceuticals naruszają zbiorowe interesy konsumentów i w związku z tym zostały nałożone stosowanie kary pieniężne

Stanowisko spółki

Zarząd spółki Natural Pharmaceuticals w przesłanym oświadczeniu poinformował, że firma otrzymała decyzję Prezesa UOKiK 11 września br., która stanowiła finał trwającego ponad 3 lata postępowania administracyjnego. "Nie zgadzamy się z tą decyzją i będziemy się od niej odwoływać" - zaznaczono.

Firma zwróciła uwagę, że na polskim rynku jest od 13 lat. "Nasza firma opiera się na trwałych relacjach z klientami, które budowane są na wzajemnym szacunku i zaufaniu" - dodano.

Spółka zapewniła, że od początku swojej działalności jej celem "było, jest i zawsze będzie zapewnienie klientom absolutnej transparentności oraz pewności, że w żadnym momencie nie zostaną wprowadzeni w błąd".

"To zobowiązanie stanowi integralną część naszej firmy i jest fundamentem, na którym budujemy trwałe relacje z naszymi klientami. Będziemy kontynuować tę misję, w pełnym przekonaniu, że nasze produkty i usługi przynoszą rzeczywistą wartość naszym klientom"

podsumowano
Źródło

Skomentuj artykuł: