Polacy stają się świadomymi konsumentami: częściej sprawdzają skład produktów, interesują się także krajem pochodzenia i sposobem produkcji. Już 40 proc. przyznaje, że zdrową żywność kupuje przynajmniej raz w tygodniu – wynika z badań firmy De Heus. Z kolei agencja badawcza Nielsen od kliku lat zauważa wzrost trendu healthy.
Jakie produkty coraz częściej trafiają do naszych koszyków? Takie, które mają krótką listą składników i jak też najmniej przetworzone, bogate w błonnik i z niską zawartością cukru.
Rynek zdrowej żywności będzie rósł właściwie w każdym segmencie spożywczym –
¾ polskich konsumentów zgadza się ze stwierdzeniem „jesteś tym co jesz” – wynika z badań przeprowadzonych przez Nielsena’. Połowa z nas (54%) deklaruje, że uważnie czyta etykiety produktów, a 6 na 10 konsumentów mówi, iż szuka produktów z prostą i zrozumiałą listą składników. To pokazuje jak ważny dla Polaków jest temat zdrowej żywności i jak wielki ma ona potencjał.
Polacy są coraz bardziej zainteresowani kwestią zdrowego odżywiania nie tylko na poziomie deklaracji. Mają coraz większą wiedzę i świadomość, przybywa źródeł i ekspertów, którzy mówią, czym jest zdrowa dieta i zbilansowane odżywianie. To nie tylko deklaracje, ale też rzeczywiste wybory i konkretne działania konsumenckie. Ten trend będzie rósł
Trend prozdrowotny jest jednym z silniejszych trendów, jakie obecnie obserwujemy. Na fali tego trendu widzimy rosnącą sprzedaż np. kategorii wody butelkowanej, której spożywanie stało się wyrazem troski o siebie i synonimem zdrowego stylu życia. Rośnie nie tylko sprzedaż wody butelkowanej, silne wzrosty obserwujemy także wśród innych kategorii bądź segmentów, które postrzegane są jako zdrowsze, takich jak: batony specjalistyczne, smoothie, musy owocowe czy orzechy.
Z badań przeprowadzonych przez agencję badawczą MANDS na zlecenie De Heus wynika, że już 40 proc. Polaków deklaruje, że przynajmniej raz w tygodniu kupuje zdrową żywość – bez konserwantów, fosforanów, z krótką listą składników. Na co zwracamy uwagę przed dokonaniem zakupu?
Produkty oceniamy po wyglądzie, składzie, zapachu, cenie, ale także patrzymy na kraj produkcji i często wybieramy polską żywność. Wybieramy rzeczy jak najmniej przetworzone, z wysoką zawartością składników odżywczych.
Ludzie są świadomi tego, co konsumują i jak to wpływa na ich organizm i zdrowie. Są świadomi tego, czym są poszczególne produkty i jakie ich składniki i elementy są wartościowe dla diety i codziennego odżywiania. Stąd zainteresowanie m.in. produktami pełnoziarnistymi, bogatymi w błonnik, o niskiej zawartości cukru
Podkreśla, że na znaczeniu zyskują też produkty w wygodnych opakowaniach. Dodaje, że jest coraz więcej innowacji i produktów, które odpowiadają na nowe potrzeby konsumenckie, np. związane z życiem w biegu.
Coraz większą rolę w naszej ofercie odgrywają nowości w kategorii przekąsek, jak gotowe kanapki przygotowane specjalnie dla osób, które potrzebują coś szybko złapać w biegu. Duże znaczenie mają też przekąski takie jak krakersy, pieczywo okrągłe czy delikatne pieczywo chrupkie z sezamem lub solą morską. Dzieje się dużo w tych segmentach i wspólnie z Agnieszką Radwańską będziemy promowali te wartościowe produkty