Czasowa obniżka ceny węgla opałowego o 200 zł na tonie przyniosła niemal dziesięciokrotny wzrost sprzedaży w sklepie internetowym Polskiej Grupy Górniczej (PGG) - poinformowała spółka, która po raz pierwszy przygotowała dla nabywców paliwa ofertę pod hasłem Black Weeks.
W ramach akcji, od 20 listopada do 8 grudnia każda tona węgla kupiona w sklepie internetowym PGG jest tańsza o 200 zł. W poniedziałek spółka podsumowała pierwszy tydzień tej kampanii sprzedażowej.
"Akcja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem klientów e-sklepu. Przez pierwsze dni promocji sprzedaż wzrosła niemal dziesięciokrotnie"
Jak podała Grupa, w minionym miesiącu w sklepie internetowym PGG każdej doby klienci kupowali przeciętnie ok. 2,5 tys. ton węgla do ogrzewania domów i mieszkań - w sumie ok. 17,5 tys. w ciągu tygodnia. Natomiast wynik sprzedaży w pierwszym tygodniu akcji Black Weeks (od 20 do 26 listopada) wyniósł ok. 120 tys. ton, a więc prawie dziesięciokrotnie więcej.
Rzecznik PGG wskazał, że e-sklep PGG pozostaje głównym kanałem dystrybucji opału węglowego dla domów i mieszkań. Niezależnie od trwającej kampanii, od blisko dwóch tygodni wszyscy klienci sklepu internetowego PGG mogą kupić węgiel po obniżonych niedawno cenach.
"Z porównań rynkowych wynika, że ceny węgla opałowego w PGG są nawet o kilkaset złotych niższe od cen w składach prywatnych, uwzględniając przy tym węgiel importowany. Ekogroszki workowane i oferowane luzem potaniały o 200 zł na tonie. W przypadku sortymentu kostka z kopalń Piast i Sośnica ceny spadły nawet o 270 zł na tonie. Pozostałe węgle grube są o 100 zł na tonie tańsze niż dotychczas"
Po to, by między 20 listopada a 8 grudnia uzyskać dodatkowy 200-złotowy rabat od ceny regularnej, trzeba przy transakcji wpisać specjalny kod. Promocja Black Weeks obejmuje wszystkie towary dostępne w węglowym e-sklepie.
Do sprzedaży promocyjnej PGG przeznaczyła surowiec magazynowany dotychczas na przykopalnianych zwałach. Spółka wyjaśnia, że zwałowanie i przeładunek wydobytego węgla oznacza dla producenta dodatkowe koszty, a przede wszystkim skutkuje po dłuższym czasie degradacją surowca i utratą wartości towaru. Dzieje się tak, ponieważ duża część ziaren węgla grubszych i droższych sortymentów ulega rozkruszeniu na tańsze miały węglowe, które nie nadają się do spalania w kotłach domowych.
Spółka przypomina, że dla węgla kupowanego luzem w sklepie internetowym PGG koszt transportu z kopalni do składu kwalifikowanego dostawcy węgla w pobliżu domu klienta jest wliczony w cenę opału. Obecnie sieć partnerskich składów PGG liczy blisko 200 placówek we wszystkich regionach.