Firma jest kolejnym z długiej listy detalistów, którzy tego lata mieli problemy z utrzymaniem produktów na swych półkach sklepowych. Ikea, gigant detaliczny twierdzi, że co najmniej 1000 linii produkcyjnych w Wielkiej Brytanii zostało zakłóconych przez brak kierowców ciężarówek spowodowany Covidem.
Jest to kolejna firma dotknięta chaosem w łańcuchu dostaw, który obecnie ma miejsce w Wielkiej Brytanii. Firma stwierdziła, że „zakłócenia globalnych przepływów handlowych i niedobór kierowców”, został pogorszony przez pandemię i Brexit co wpłynęło na około 10% całego zasięgu Ikei.
Rzecznik firmy oznajmił, że transport, surowce i zaopatrzenie we wszystkich 22 sklepach w Wielkiej Brytanii i Irlandii zostały dotknięte brakiem siły roboczej i pandemią COVID-19.
Ponadto dostrzegamy większe zapotrzebowanie ze strony klientów, ponieważ coraz więcej osób spędza więcej czasu w domu
W rezultacie Ikea potwierdziła, że obecnie doświadcza „niskiej dostępności niektórych asortymentów, w tym materacy”, dodając: „mamy nadzieję, że to się zmniejszy, ponieważ sytuacja poprawi się w nadchodzących tygodniach i miesiącach”.