100 mln zł może kosztować rozbudowa infrastruktury testowej dla szybkiej kolei do CPK, którą będzie można wykorzystać także do testów pojazdów metra czy tramwajów. Inwestycję w Żmigrodzie miałby zrealizować Instytut Kolejnictwa – informuje "Puls Biznesu".
Szybka kolej ma osiągać prędkości 250 km/h. "Niezależnie od tego, czy tabor będzie produkowany w Polsce, czy za granicą (decyzja jeszcze nie zapadła), powinien zostać przetestowany na miejscu przed rozpoczęciem seryjnej produkcji i eksploatacji" - pisze dziennik, dodając, że temu celowi ma służyć rozbudowa infrastruktury doświadczalnej w Żmigrodzie.
Według szacunków przedstawionych przez "PB", koszt inwestycji szacowany jest na 80-100 mln zł, ale - jak zauważa gazeta - decyzja w tej sprawie, która jest w gestii rządu, jeszcze nie zapadła.
Jeśli pociągi do CPK mają być gotowe przed jego otwarciem, najwyższy czas podjąć decyzje także o zasadach pozyskania taboru oraz miejsca do testowania