GDDKiA przyspiesza budowę miejsc obsługi podróżnych. W I kwartale 2020 r. będzie 12 nowych przetargów. Na szczęście, albowiem dziś na wielu trasach nie ma gdzie przystanąć nawet na chwilę – napisała "Rzeczpospolita".
W ocenie "Rz" problem kierowców z brakiem stacji paliw przy nowo wybudowanych drogach ekspresowych i autostradach ma się wreszcie skończyć. - Jak dowiedziała się "Rzeczpospolita", Ministerstwo Infrastruktury przygotowało rozporządzenie, które do przebudowywanych lub już wybudowanych szybkich tras pozwala podłączać istniejące stacje – zamiast równać je z ziemią i rozpoczynać długotrwałe procedury związane z budową nowych obiektów. Stacjami będą również mogli zarządzać dotychczasowi właściciele – czytamy w gazecie.
"Rz" poinformowała, że w tym roku budowa miejsc obsługi podróżnych (MOP) ma znacznie przyspieszyć. "Według Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w I kwartale mają być uruchomione przetargi na budowę 12 MOP-ów. Ale od rozpoczęcia procedury wyboru operatora do zakończenia budowy upłynie od półtora roku do nawet dwóch lat" – doniósł dziennik.
"Według zarządcy dróg krajowych – czytamy - wkrótce planowane jest podpisanie dwóch umów na dwa MOP-y (Szewce Zachodnie, Szewce Wschodnie) na trasie S7 – obwodnicy Kielc. W środę wpłynęły oferty".
Jan Krynicki z GDDKiA zapowiedział, że w najbliższych tygodniach generalna dyrekcja przewiduje zakończenie kolejnych przetargów na MOP przy autostradach A1 i A4 oraz drogach ekspresowych S5, S8, S11 i S17.
"Kolejne postępowania będą uruchamiane w nadchodzących tygodniach. Do końca I kwartału 2020 r. GDDKiA chce uruchomić przetargi na dzierżawę siedmiu MOP-ów przy drodze ekspresowej S5, z tego na trzy na terenie województwa kujawsko-pomorskiego i na cztery w Wielkopolsce. Przetargi obejmą także trzy MOP-y na trasie ekspresowej S7 i po jednym przy drogach ekspresowych S8 i S11"