Uber stawia na elektryki z BYD. Czy to krok w kierunku robotaxi?

Uber ogłosił zawarcie umowy, która ma na celu wprowadzenie 100 000 pojazdów elektrycznych (EV) wyprodukowanych przez chiński BYD do globalnej floty samochodów giganta transportu samochodowego. Obie firmy poinformowały również, że będą pracować nad integracją technologii jazdy autonomicznej.

Obie firmy twierdzą, że będą oferować kierowcom Ubera zachęty do przesiadki na samochody elektryczne, w tym zniżki na konserwację, ładowanie, finansowanie i leasing.

Wieloletnia umowa zostanie wdrożona najpierw w Europie i Ameryce Łacińskiej, a następnie zostanie udostępniona na Bliskim Wschodzie, w Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii.

Ogłoszenie pojawia się w momencie, gdy sprzedaż pojazdów elektrycznych na całym świecie wyraźnie spowolniła, a chińscy producenci samochodów stoją w obliczu wyższych opłat importowych w USA i Unii Europejskiej.

„Firmy dążą do obniżenia całkowitego kosztu posiadania pojazdów elektrycznych dla kierowców Ubera, przyspieszenia upowszechnienia pojazdów elektrycznych na platformie Uber na całym świecie i wprowadzenia milionów pasażerów do bardziej ekologicznych przejazdów” 

– podały obie firmy we wspólnym oświadczeniu.

Podkreślono również, że obie firmy będą pracować nad integracją technologii jazdy autonomicznej. 

Na początku tego roku Uber poinformował, że współpracuje z Teslą w celu promowania popularności pojazdów elektrycznych wśród swoich kierowców w USA i planuje opracować specjalnie zbudowany pojazd elektryczny z południowokoreańskim gigantem samochodowym Kia.
Stany Zjednoczone, Unia Europejska i inne główne rynki ogłosiły niedawno podwyżki ceł na pojazdy elektryczne wyprodukowane w Chinach w celu ochrony własnego przemysłu samochodowego.

Posunięcie to skłoniło BYD i innych chińskich producentów pojazdów elektrycznych do rozszerzenia swoich zakładów produkcyjnych poza Chiny. W lipcu, BYD zawarł umowę o wartości 1 miliarda dolarów na utworzenie zakładu produkcyjnego w Turcji.

Również w zeszłym miesiącu BYD otworzył fabrykę pojazdów elektrycznych w Tajlandii - swoją pierwszą fabrykę w Azji Południowo-Wschodniej.

Pod koniec ubiegłego roku BYD ogłosił także, że zbuduje zakład produkcyjny na Węgrzech. Będzie to pierwsza fabryka chińskich samochodów osobowych w UE.

Firma poinformowała również, że planuje budowę zakładu produkcyjnego w Meksyku.

BYD, który jest wspierany przez doświadczonego amerykańskiego inwestora Warrena Buffetta, jest drugą co do wielkości firmą EV na świecie po Tesli Elona Muska.
 

Źródło

Skomentuj artykuł: