Grupa motoryzacyjna Renault poinformowała w piątek o historycznej stracie netto w wysokości 8 mld euro za 2020 r. Wynika ona ze spadku sprzedaży z powodu pandemii koronawirusa oraz z trudności finansowych partnera grupy – japońskiej marki Nissan.
„W drugiej połowie roku obserwowaliśmy jednak gwałtowne odbicie, co dobrze wróży strategii grupy” – tłumaczył jej dyrektor generalny Luca de Meo. Grupa Renault osiągnęła marżę operacyjną na poziomie 3,5 proc. w drugiej połowie 2020 r.
Renault wprowadził plan redukcji kosztów o 2,5 miliarda euro w ciągu trzech lat, ogłoszony jeszcze przed kryzysem związanym z Covid-19. „Do 2020 roku byliśmy w stanie obniżyć koszty o 1,5 mld euro” - poinformował de Meo. Obroty Grupy Renault wyniosły około 43,5 mln euro w 2020 r.
Analitycy ankietowani przez firmę Refinitiv spodziewali się, że strata Renault wyniesie 7,4 mld euro w 2020 r.
Na giełdzie w Paryżu akcje Renault straciły około 4 proc. wartości po ogłoszeniu wyników koncernu. „Renault ma dobrą pozycję, ale 2021 będzie kolejnym trudnym rokiem” – przyznał de Meo, który nie podał prognoz na bieżący rok, tłumacząc to dużą niepewnością na rynku.