Volkswagen przestawia się na elektryki. W ciągu pięciu lat wyda na to 60 miliardów euro
Niemiecki gigant samochodowy oznajmił, że zainwestuje jeszcze więcej pieniędzy, niż planowano pierwotnie, w rozbudowę floty pojazdów elektrycznych. W ciągu następnej dekady VW planuje wprowadzić 75 modeli całkowicie elektrycznych oraz 60 pojazdów hybrydowych.
Volkswagen ogłosił, że zainwestuje 60 miliardów euro w ciągu najbliższych pięciu lat na produkcję większej liczby pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Suma ta zwiększa fundusze przeznaczone na przestawienie się firmy na samochody z napędem elektrycznym o16 miliardów euro niż wcześniej planowano.
VW „koncentruje nasze inwestycje na przyszłości mobilności” - oznajmił prezes Hans Dieter Pötsch w specjalnym oświadczeniu.
Rada nadzorcza spółki zatwierdziła tę sumę w piątek, informując, że pieniądze zostaną wydane między 2020 a 2024 rokiem.
„W świetle pogarszającej się sytuacji gospodarczej pracujemy również nad zwiększeniem produktywności, wydajności oraz bazy kosztów, aby zapewnić osiągnięcie naszych celów
Trzy zakłady w Niemczech zostaną w związku z tym „całkowicie przekształcone”, podczas gdy zakłady w Chinach i Stanach Zjednoczonych zostaną „całkowicie lub częściowo przekształcone”.
VW zwiększył również liczbę samochodów elektrycznych, które chce wprowadzić na rynek w ciągu następnej dekady, w tym 75 modeli całkowicie elektrycznych i około 60 pojazdów hybrydowych. Wcześniej firma planowała wprowadzić łącznie 70 nowych modeli hybrydowych i elektrycznych.
Oprócz wprowadzenia nowych modeli, VW poinformował, że zamierza sprzedać 26 milionów pojazdów całkowicie elektrycznych do 2029 roku i około 6 milionów pojazdów hybrydowych.
Władze firmy mają nadzieję, że przejście na napęd elektryczny pomoże osiągnąć nowe cele UE w zakresie emisji CO2.
Niemiecki gigant samochodowy próbuje poprawić swój wizerunek po tym, jak kilkakrotnie wytoczono mu proces w sprawie tzw. skandalu Dieselgate. W 2015 roku VW przyznał, że nielegalnie wyposażył miliony samochodów z silnikiem Diesla na całym świecie w oprogramowanie, które pomogło samochodom przejść testy emisji pomimo przekroczenia limitów podczas rzeczywistego użytkowania.
Inwestycyjny ruch VW nastąpił po tym, jak konkurencyjny producent samochodów Tesla ogłosił, że zbuduje swoją pierwszą europejską fabrykę w Niemczech.