Tajwański Foxconn zbuduje „fabryki sztucznej inteligencji” z Nvidią

Foxconn planuje zbudować fabryki danych sztucznej inteligencji (AI) z wykorzystaniem technologii amerykańskiego giganta chipów Nvidii. Szefowie obu koncernów są przekonani, że nowa inwestycja wykorzystująca chipy i oprogramowanie Nvidii umożliwi Foxconnowi lepsze wykorzystanie sztucznej inteligencji w pojazdach elektrycznych (EV).

Prezes Foxconn Young Liu i dyrektor generalny Nvidii Jensen Huang wspólnie ogłosili plany w środę w Tajpej. „Jesteśmy na początku nowej rewolucji komputerowej” – powiedział Huang. „To początek zupełnie nowego sposobu tworzenia oprogramowania – używania komputerów do pisania oprogramowania, którego nie jest w stanie napisać żaden człowiek”.
Przewiduje się, że duże systemy obliczeniowe zasilane zaawansowanymi chipami będą w stanie opracowywać platformy oprogramowania dla następnej generacji pojazdów elektrycznych, ucząc się na podstawie codziennych interakcji.
„Foxconn przekształca się z firmy świadczącej usługi produkcyjne w firmę oferującą rozwiązania platformowe” – podkreślił Liu. Najbardziej znany jako „monter” iPhone'ów firmy Apple, Foxconn przewiduje podobny model biznesowy dla pojazdów elektrycznych. Nie sprzedaje pojazdów pod własną marką. Zamiast tego zbuduje je dla klientów na Tajwanie i na całym świecie.
W 2021 roku Foxconn po raz pierwszy zaprezentował trzy modele EV, w tym dwa samochody osobowe i autobus. W zeszłym roku pojawiły się kolejne modele, a w środę dwa nowe – Model N, furgonetka i Model B, kompaktowy SUV – podczas dnia technicznego Foxconna.
Szacuje się, że globalna sprzedaż pojazdów elektrycznych, w tym pojazdów zasilanych wyłącznie bateriami i hybryd, przekroczyła w zeszłym roku 10 milionów sztuk, co stanowi wzrost o 55% w porównaniu z 2021 rokiem. Prognozuje się, że w 2023 roku sprzedanych zostanie prawie 14 milionów samochodów elektrycznych.
Foxconn, który jest oficjalnie znany jako Hon Hai Technology Group, rozszerza swoją działalność, wchodząc w nowe branże, takie jak pojazdy elektryczne, cyfrowe zdrowie i robotyka. Analitycy twierdzą, że jego wejście w przestrzeń EV jest „logiczną dywersyfikacją”.
Podczas zeszłorocznego Tech Day Liu powiedział dziennikarzom, że firma ma nadzieję wyprodukować 5% samochodów elektrycznych na świecie do 2025 roku. Docelowo ma produkować do 40% do 45% pojazdów elektrycznych na całym świecie.

Źródło

Skomentuj artykuł: