Przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie można odebrać bez pokwitowania; wystarczy z bezpiecznej odległości okazać dokument tożsamości, a pracownik spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i wyda przesyłkę - informuje Poczta Polska.
Nowe procedury mają zapewnić bezpieczeństwo klientom i pracownikom Poczty.
Oprócz tradycyjnej formy doręczenia, wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy okazanie – z bezpiecznej odległości – pracownikowi Poczty Polskiej dokumentu tożsamości, np. dowodu osobistego, paszportu lub prawa jazdy. W takiej sytuacji pracownik Poczty Polskiej sam spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i na tej podstawie wyda przesyłkę.
W przypadku przesyłek paczkowych i kurierskich - o ile nadawca podał numer telefonu odbiorcy - przed doręczeniem przesyłki klient otrzyma numer kontaktowy do kuriera.
Dzięki temu będzie mógł do niego zadzwonić i dowiedzieć się, kiedy ma się spodziewać doręczenia. Za przesyłki pobraniowe nie trzeba płacić gotówką, należność można uregulować np. kartą płatniczą. Kurierzy są wyposażeni w terminale płatnicze, które umożliwiają płatności kartą czy BLIKiem.
Spółka przypomniała, że od kilku dni w placówkach pocztowych obowiązują strefy bezpieczeństwa - należy stanąć za znajdującą się na podłodze taśmą, 1,5 metra od pracownika. Poczta tłumaczy, że ma to zminimalizować sytuacje, w których klienci i pracownicy znajdą się w odległości mniejszej niż metr.
Jednocześnie Pracownicy Poczty kolejno proszą klientów o podchodzenie do stanowiska obsługi. Bliższy kontakt jest możliwy jedynie na wyraźną prośbę pracownika – okazanie dokumentów lub inne niezbędne czynności.