Największy amerykański sprzedawca online podjął się działania, aby poradzić sobie z gwałtownym wzrostem sprzedaży przez internet. Wszystko wskazuje na to, że w czasie epidemii COVID-19 amerykańscy klienci przestawili się na zakupy z domu.
W poniedziałek Amazon ogłosił, że zwiększa zatrudnienie, aby sprostać rosnącej sprzedaży online z powodu wybuchu wirusa COVID-19. Amerykański gigant planuje zatrudnić 100 000 osób w całych Stanach Zjednoczonych, aby pomagały w centrach realizacji zamówień oraz dostawach.
W oświadczeniu na swoim blogu Amazon przedstawił swą ofertę głównie osobom, które straciły pracę w sektorach najbardziej dotkniętych epidemią koronawirusa, takich jak turystyka i gastronomia. Firma zaoferowała, że osoby te mogą dołączyć do Amazon, dopóki ich poprzedni pracodawca nie będzie na tyle stabilny ekonomicznie, by przyjąć ich z powrotem.
Amazon jest jedną z niewielu firm, które odnotowały wzrost sprzedaży po wybuchu koronawirusa.
W ubiegłym tygodniu ten sprzedawca internetowy poinformował, że tymczasowo priorytetowo potraktuje sprzedaż produktów o wysokim popycie, takich jak artykuły gospodarstwa domowego czy artykuły medyczne.
Firma ograniczyła również i zablokowała niektórych sprzedawców, którzy sztucznie podnieśli ceny niektórych produktów, takich jak maski na twarz czy środki do dezynfekcji rąk.
Oprócz zwiększenia zatrudnienia, Amazon oznajmił, że zainwestuje ponad 350 milionów dolarów (313 milionów euro), aby podnieść płace pracowników godzinowych o 2 dolary na godzinę w niektórych regionach USA.
Firma poinformowała, że zwiększy także wynagrodzenie pracowników godzinowych w Wielkiej Brytanii i kilku krajach Unii Europejskiej odpowiednio o 2 GBP (2,45 USD) i 2 EUR (2,23 USD). Podwyżki będą obowiązywać do końca kwietnia.
Amazon był jedną z pierwszych dużych firm w USA, która poinformowała o epidemii koronawirusa wśród swoich pracowników. Amerykański sprzedawca zaoferował do dwóch tygodni wynagrodzenia wszystkim pracownikom, u których zdiagnozowano wirusa lub poddano kwarantannie. Pracownikom godzinowym zaoferowano bezpłatny urlop do końca marca.
Jak przypominają eksperci, znaczna część produktów sprzedawanych przez Amazon dla prywatnych sprzedawców jest wytwarzana w Chinach, które zostały najbardziej dotknięte epidemią koronawirusa. Internetowy sprzedawca zarabiał ponad 7 miliardów dolarów przychodów w ciągu 36 godzin podczas sprzedaży Prime Day w 2019 roku.
Prime Day to coroczna akcja promocyjna Amazona, w teorii przygotowywana z myślą o najwierniejszych klientach tego sklepu opłacających abonament Amazon Prime. Jednak w praktyce, dzięki temu, że na czas Prime Day można skorzystać z darmowego (lub kosztującego 1 euro) okresu próbnego usługi Amazon Prime, jest to okazja do zakupów w bardzo atrakcyjnej cenie.