Koronawirusowy biznes? Japońskie browary przerabiają niesprzedane piwo w gin

Ponieważ bary i restauracje odczuły znaczny spadek obrotów, sprzedaż piwa w Japonii spadła w okresie pandemii o 26%. To duży problem dla małych browarów, które zostają z zapasem psującego się piwa. 

Jak mówi Isamu Yoneda, główny destylator w rzemieślniczej wytwórni napojów Kiuchi Brewery, browary przyciśnięte do muru musiały znaleźć szybko skuteczne rozwiązanie tego problemu. Mając niewielu klientów oraz anulowane zamówienia eksportowe, browar Kiuchi został z zapasem psującego się piwa. Firma postanowiła zamienić niesprzedane piwo w inny trunek.

W kwietniu browar Kiuchi, w swojej destylarni w Tokio, rozpoczął kampanię „Oszczędzaj spirytus piwny”, oferując lokalnym barom i browarom możliwość przekształcenia niesprzedanego piwa, produktu z 4-6-miesięcznym okresem przydatności, w gin - produkt bez terminu przydatności do spożycia data.

Yoneda twierdzi, że zamiana piwa w alkohole nie jest nową innowacją. Browar Kiuchi od lat wykorzystuje piwo do produkcji likieru z wina śliwkowego, a w przeszłości eksperymentował z likierami ginowymi.
Większość ginów jest przygotowywana na bazie ziaren, takich jak jęczmień, żyto lub pszenica, które są fermentowane do zacieru, a następnie destylowane na wysoce odporny „neutralny” spirytus. Spirytus jest następnie destylowany po raz drugi z jagodami jałowca i innymi roślinami, które dodają smaku.

Browar Kiuchi poprosił uczestniczące w przedsięwzięciu bary o przesłanie co najmniej 20 litrów niewykorzystanego piwa, które zostanie odesłane jako gin, mówi Yoneda. Kiuchi może wyprodukować osiem litrów ginu z każdych 100 litrów piwa. Następnie odsyła gin jako standardową butelkę ginu o pojemności 750 ml lub jako musujący koktajl ginowy, w puszkach lub beczkach do wykorzystania w kranach przez bary.

Yoneda twierdzi, że baza piwa sprawia, że gin jest gorzki, ale oprócz jagód jałowca, Kiuchi używa papryki sansho, cytryn i mikan (japońskich pomarańczy), które pomagają „zrównoważyć goryczkę” dzięki „cytrusowym nutom”.

Bary muszą jedynie pokryć koszty dostawy, a browar Kiuchi oferuje bezpłatną usługę destylacji.

 „W tych kłopotliwych czasach naszym obowiązkiem jest oferowanie tej usługi każdemu. Co najważniejsze, chcemy, aby browary i społeczność barowa pozostały przy życiu”.

mówi Yoneda.

Kiuchi nie jest jedynym browarem używającym piwa do produkcji ginu. Ethical Spirits & Co zostało założone w lutym 2020 r., aby pomóc destylatorom sake w przekształcaniu pozostałości sake w nowe alkohole

mówi współzałożycielka Chikara Ono.

Ono mówi, że kiedy wybuch pandemii i sprzedaż piwa gwałtownie spadły, firma zaczęła badać nowe przepisy na wytwarzanie ginu z piwa.

W maju otrzymali darowiznę w wysokości 20 000 litrów Budweisera od giganta napojów AB InBev, który miał nadwyżkę zapasów ze względu na spadek sprzedaży piwa. Startup wykorzystał piwo do stworzenia 4500 butelek ginu.

„Mieliśmy problem z nadmiarem zapasów, a Ethical Spirits miały wiedzę i właściwy etos, aby stworzyć produkt, który według nas będzie miał pozytywny wpływ”

mówi Takahiro Shimada, szef marketingu AB InBev Japan.

Ethical Spirits & Co jest nadal w trakcie budowy własnej destylarni w Tokio, której otwarcie planowane jest na grudzień, więc współpracowali z destylarnią sake Gekkeikan w celu destylacji Budweisera. Inicjatywy związane z ginem na bazie piwa trafiają na szybko rozwijający się rynek.

Pierwsza japońska destylarnia ginu została otwarta zaledwie cztery lata temu w Kioto, ale wartość rynku ginu szacuje się już na 209 milionów dolarów i przewiduje się, że w ciągu najbliższych trzech lat będzie rósł o 4,4% rocznie. Duże firmy produkujące napoje, w tym japońskie giganty whisky Suntory i Nikka, pomogły wprowadzić japoński gin rzemieślniczy na międzynarodową scenę.

Trendy picia w Japonii wskazują na napoje gazowane z ginem i gotowe do spożycia koktajle w puszkach, co stwarza kreatywnym producentom spirytusu możliwość ponownego wykorzystania nadwyżki zapasów napojów w sposób zrównoważony.

Źródło

Skomentuj artykuł: