Liczba przewiezionych pasażerów na kolei powinna rosnąć w kolejnych miesiącach - uważa wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Skomentował on w ten sposób informację, że pierwszy kwartał był rekordowy pod względem przewozów dla PKP Intercity.
"Przed ogłoszeniem wyników za pierwszy kwartał byłem przekonany, że kolejne miesiące w przewozach kolejowych zarówno w PKP Intercity, jak i wśród przewoźników regionalnych, będą okresami wzrostu, będą rekordowe i mam głębokie przekonanie, że taką tendencję utrzymamy również w kolejnych miesiącach"
Zwrócił on uwagę, że przed nami zbliżające się okresy szczytu przewozów kolejowych, czyli okres świąteczny, potem majowy, a następnie wakacyjny.
"Wszyscy staramy się w jak najlepszym stopniu przygotować do tych wyzwań i jestem pewien, że one również przełożą się na liczbę przewiezionych pasażerów"
Na początku kwietnia PKP Intercity poinformowało, że pierwszy kwartał 2023 roku był najlepszy w ponad 20-letniej historii spółki, która przewiozła w tym czasie ponad 13,7 mln pasażerów. W styczniu było to 4,64 mln pasażerów, czyli o 57 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym czasie. W lutym tego roku z usług przewoźnika skorzystało 4,4 mln pasażerów (o 48 proc. więcej względem 2022 r.), a w marcu - 4,6 mln (o 6 proc. więcej niż w marcu 2022).
Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w pierwszych dwóch miesiącach 2023 r. kolej przewiozła ogółem 56,9 mln pasażerów. W zestawieniu z analogicznym okresem rok wcześniej to o 14,2 mln pasażerów więcej, czyli 33,4 proc.
PKP Intercity oferuje podróże czterema kategoriami pociągów. Twoje Linie Kolejowe (TLK) i InterCity (IC) to połączenia ekonomiczne, a Express InterCity (EIC) i obsługiwane pojazdami Pendolino Express InterCity Premium (EIP) to połączenia ekspresowe. Największą popularnością cieszą się pociągi TLK i IC – w 2022 roku wybrało je ponad 90 proc. osób podróżujących z PKP Intercity.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. W 2022 r. z usług przewoźnika skorzystało prawie 60 mln pasażerów. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej "PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji" do 2030 roku spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz stacje postojowe.(