W 2022 r. Polacy pobili rekord transakcji na hiszpańskim rynku nieruchomości. Spółka Vela Poland, właściciel grupy serwisów Tripinvest planuje wykorzystać świetną koniunkturę i w II kwartale przeprowadzi emisję akcji. Spółka chce zwiększyć dynamikę rozwoju oraz szybciej skalować biznes na nowych rynkach. Firma od ponad roku aktywnie realizuje strategię wejścia na 20 kluczowych rynków europejskich. W samym 2022 roku spółka wprowadziła usługi przez spółki zależne na 6 rynków: Rumunii, Niemiec, Belgii, Chorwacji, Portugalii i Szwecji. Firma w 2022 roku spółka wypracowała prawie 2 mln zł przychodów i ponad 450 tys. zł zysku netto, wyprzedzając prognozy przychodów o ponad 17 proc. W 2024 roku spółka chce zadebiutować na NewConnect.
Jak podał dział analiz Banku Pekao w 2022 r. Polacy nabyli rekordową ilość nieruchomości w Hiszpanii. Według najnowszych danych nasi rodacy w ubiegłym roku kupili prawie 3 tys. mieszkań i domów, czyli o 161 proc. więcej niż w poprzednim roku. Z 1,9 proc. do 3,2 proc wzrósł także udział zakupów Polaków wśród wszystkich transakcji przeprowadzonych przez cudzoziemców.
Rosnący trend na tym rynku zauważa również Vela Poland S.A., właściciel platformy Tripinvest. Wartość transakcji sprzedaży nieruchomości w 2022 roku, w których pośredniczyła spółka wyniosła kilkadziesiąt mln zł. Teraz Vela Poland S.A. wykorzystując bardzo dobrą koniunkturę, planuje dalej skalować swoją działalność między innymi dzięki środkom z kolejnej emisji, ale też przy wsparciu inwestorów instytucjonalnych i funduszy.
– Ostatnie miesiące pokazały, że potrafimy realizować zamierzone cele. Dzięki środkom z poprzedniej emisji oraz wsparciu inwestorów indywidualnych zwiększyliśmy naszą dynamikę i skalę bardzo wyraźnie, o kilkadziesiąt procent rok do roku. Z młodego startupu z pomysłem staliśmy się rozpoznawalnym graczem na rynku. Widzimy aktualne trendy i chcemy wykorzystać ten bardzo dobry moment do dalszych spektakularnych wzrostów – mówi Michał Ćwierzyk, prezes Vela Poland. – Nie chcemy zamykać się na inwestorów branżowych czy instytucjonalnych. W II kwartale tego roku chcemy wyjść z szeroką ofertą akcji do rynku, prawdopodobnie przeprowadzimy emisję crowdfundingową .Widzimy też, jak ważną rolę w rozbudowie naszej firmy odgrywają inwestorzy indywidualni, którzy są ambasadorami i partnerami Vela Poland – dodaje Michał Ćwierzyk.
Spółka w 2022 roku przeprowadziła kampanię crowdinvestingową, w której pozyskała 415 tys. zł. Na rozwój spółek na rynkach zagranicznych pozyskała blisko 900 tys. zł. Grupa Vela Poland wprowadziła usługi dotychczas na 6 rynkach zagranicznych – Chorwacji, Portugalii, Rumunii, Niemiec, Belgii i Szwecji.
– Ostatnio prezentowaliśmy przed naszymi akcjonariuszami plan rozwoju na kolejne lata. Chcemy rozszerzyć usługi, dotrzeć do 20 krajów w Europie, a także wykorzystać trend na zakupy nieruchomości w Hiszpanii. Trzeba pamiętać, że w 2022 roku inwestorzy byli na początku sceptyczni, jeśli chodzi o decyzje zakupowe. W 2023 roku oczekujemy, że zdołamy przebić dotychczasowe wyniki. Pomóc nam może rozwój oferty o wynajem i obsługę potransakcyjną – dodaje Michał Ćwierzyk.