Nowa strategia Poczty Polskiej

Wartość rynku e-commerce w Polsce może przekroczyć 120 mld zł - powiedział prezes Poczty Polskiej Tomasz Zdzikot. Dodał, że usługi kurierskie, ekspresowe i paczkowe (KEP) obsługujące sprzedaż internetową stanowią trzon tworzonej właśnie nowej strategii Poczty Polskiej.

Jak wskazał, stan epidemii sprawił, że wszystkie usługi cyfrowe, jak i handel elektroniczny nabrały nienotowanej dotychczas dynamiki.

Polski rynek e-commerce w 2019 warty był ok. 50 mld zł.

- Szacunki, sprzed pandemii, na 2020 rok zakładały wzrost do 70 mld zł. Dziś, na podstawie obserwacji trendów sprzedaży online, analitycy wskazują, że jeszcze w tym roku polski e-commerce osiągnie wartość w 100 -120 mld zł - podał.

Według Zdzikota, e-commerce w Polsce będzie rósł w sposób geometryczny.

- My się do tego nie tylko przygotowujemy, ale chciałbym, żeby Poczta Polska była liderem - zaznaczył.

Dodał, że Poczta już jest jednym z liderów e-commerce w Polsce.

- Zwłaszcza jeśli chodzi o współpracę z Allegro, gdzie jesteśmy w ścisłej czołówce firm o największym wolumenie przesyłek tego serwisu - podał.

Szef Poczty wskazał ponadto, że drugim obszarem, który wyrósł wprost ze stanu epidemii jest rozwój usług cyfrowych.

- Tu też uwzględniamy w naszej strategii, wszystko co jest bezdotykowe, bezkontaktowe, czyli bezpieczne - wyjaśnił.

Dodał, że spółka już wiele takich rozwiązań wprowadziła, np. odbieranie przesyłek przy pomocy specjalnego kodu PIN wysyłanego do adresata sms'em lub emailem, który zastąpił tradycyjny podpis.

- Wprowadziliśmy też usługę hybrydową, czyli możliwość otrzymania listu poleconego na elektroniczną skrzynkę pocztową i widzimy, że usługa cieszy się coraz większym zainteresowaniem - powiedział.

Jak tłumaczył, e-substytucja, czyli zastępowanie korespondencji tradycyjnej, korespondencją elektroniczną szacowana była na 10 proc. rocznie.

- Tymczasem w trakcie trwania epidemii, ten trend mocno przyśpieszył i my musimy być na to przygotowani - zaznaczył.

- Usługi kurierskie kluczowe dla sektora e-commerce stanowią trzon nowej strategii Poczty Polskiej, którą obecnie konstruujemy - poinformował. 

Źródło

Skomentuj artykuł: