Grupa Orlen otworzyła dwie kolejne stacje w zachodniej części Słowacji i łącznie posiada już 26 stacji na tym rynku. Do końca roku sieć Grupy Orlen powiększy się do 50 obiektów, a dzięki przejęciu kolejnych 41 stacji od węgierskiego koncernu MOL wejdzie do grona trzech największych sieci na Słowacji.
Samoobsługowe stacje pod marką Orlen powstały w miejscowościach Pečeňady i Pernek, w ramach rebrandingu 2 z pakietu 25 stacji przejętych w kwietniu przez polski koncern od lokalnej sieci. Proces rebrandingu wszystkich stacji z tego pakietu planowany jest do końca 2022 r. Nowe stacje oferują paliwa EFFECTA i są w pełni zautomatyzowane. Łącznie na rynku słowackim Grupa Orlen prowadzi 4 stacje w formacie samoobsługowym, uzupełniające ofertę obiektów prowadzących sprzedaż pozapaliwową.
- W strategii ORLEN2030 przyjęliśmy za cel zwiększenie udziału stacji zagranicznych w naszej sieci do 45%. Konsekwentnie realizujemy nasze założenia strategiczne, zarówno poprzez budowanie własnych stacji, jak i przejmowanie gotowych obiektów. Dobrym przykładem jest Słowacja, gdzie w ciągu 3-4 lat znajdziemy się w gronie największych sieci na tym rynku. Docelowo chcemy by nasza sieć 3500 stacji była najnowocześniejszą i najlepiej odpowiadającą na potrzeby klientów siecią w Europie Środkowej
Polska firma działa na rynku słowackim od 2019 r., kiedy to spółka otworzyła w tym kraju, w miejscowości Malacky, swoją pierwszą stację paliw. Rozwój słowackiej sieci Orlen opiera się na budowie nowych placówek oraz przejmowaniu już istniejących. Sieć należy do czeskiej Grupy Orlen Unipetrol, wchodzącej w skład Grupy Orlen. Obecnie Grupa posiada również ok. 15% udział w hurtowym rynku paliw na Słowacji.