Orlen jako sponsor. Obajtek podsumował rok

W efekcie działalności sponsoringowej, wspierającej cele biznesowe, w 2021 r. Grupa Orlen w Polsce i za granicą wypracowała ekwiwalent mediowy na poziomie ponad 1 mld zł - poinformował prezes PKN Orlen Daniel Obajtek. Koncern w ostatnich czterech latach zwiększył o 120 proc. inwestycje w sport.

Dzisiaj PKN Orlen opublikował "Raport sponsoringowy Grupy Orlen za 2021 r.". Jak wyjaśniono w informacji, dotyczącej tego dokumentu, prezentuje on projekty wspierane przez koncern, a także ich wpływ na prowadzony biznes z uwzględnieniem spółek, które są aktywne w obszarze sponsoringu, jak Anwil, Energa, Orlen Oil czy Orlen Paliwa. PKN Orlen podkreślił, iż "jest liderem wśród sponsorów sportu, kultury i projektów społecznych".

- Budujemy silny koncern multienergetyczny, który będzie miał mocną pozycję w Europie Środkowej i konsekwentnie maksymalizował zyski, z korzyścią dla polskiej gospodarki. Skutecznym narzędziem wspierającym nasze cele biznesowe jest działalność sponsoringowa. W jej wyniku, tylko w 2021 r. Grupa Orlen w Polsce i za granicą wypracowała łączny ekwiwalent mediowy na poziomie ponad 1 mld zł

powiedział prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie.

Według niego, wyniki te najlepiej pokazują, że "sponsoring należy traktować nie tylko jako bardzo skuteczne narzędzie do wzmacniania rozpoznawalności marki, ale też jako długofalową inwestycję".

- Jesteśmy firmą globalną, 50 proc. przychodów przynoszą aktywności zagraniczne i tak postrzegamy oraz budujemy wizerunek naszej marki. Stąd m.in. nasza obecność w Formule 1 i współpraca z zespołem Alfa Romeo F1 Team Orlen, dzięki której docieramy do milionów kibiców i potencjalnych klientów na całym świecie – podkreślił prezes PKN Orlen.

Koncern poinformował, iż w ostatnich czterech latach zwiększył o 120 proc. inwestycje w sport, wzrosła też liczba wspieranych sportowców z 10 w 2018 r. do 80 w 2021 r., przy czym sponsoring obejmuje także ok. 70 klubów sportowych, 6 związków i 2 komitety.

- Działania prowadzone przez koncern przynoszą oczekiwane efekty. Aż 7 na 10 Polaków, według badania pracowni ARC Rynek i Opinia, zadeklarowało, że dzięki zaangażowaniu koncernu w sponsoring sportu, wyżej ocenia markę Orlen. Ponadto klienci, którzy kojarzą koncern ze sportem, znacznie chętniej odwiedzają stacje Orlen i korzystają z ich usług - zaznaczono w informacji.

PKN Orlen wskazał jako swój "flagowy projekt" współpracę z zespołem Formuły 1 – Alfa Romeo F1 Team Orlen oraz wsparcie Roberta Kubicy, które "w zeszłym roku wygenerowało ekwiwalent mediowy na poziomie ok. 650 mln zł". Koncern przypomniał, iż sponsoruje również dwukrotnego żużlowego mistrza świata – Bartosza Zmarzlika, zawodników występujących w Rajdzie Dakar, Bartłomieja Marszałka startującego w wodnej Formule 1 oraz kierowców wyścigowych – Mikołaja Marczyka i Kacpra Wróblewskiego. W informacji wspomniano również, że markę Orlen promują też reprezentacje narodowe w siatkówce, lekkiej atletyce, a także drużyny m.in. piłki nożnej i piłki ręcznej, cieszące się ogromną popularnością wśród polskich kibiców.

Jak podkreślił PKN Orlen, jego działalność nie ogranicza się tylko do wspierania sportu zawodowego. Koncern podał, że w ubiegłym roku objął programami sportowymi 55 tys. dzieci i młodzieży w całej Polsce, angażując się równocześnie we współpracę z instytucjami kultury i sponsorując ważne inicjatywy społeczne.

PKN Orlen ocenił, iż najważniejszym wydarzeniem kulturalnym, które w 2021 r. objął mecenatem, był Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina. Koncern przypomniał jednocześnie, że współpracował również z Teatrem Wielkim – Operą Narodową, Zamkiem Królewskim, Muzeum Narodowym oraz wieloma lokalnymi instytucjami z miejscowości, w których spółki z Grupy Orlen prowadzą działalność biznesową.

PKN Orlen zwrócił uwagę, że ponad połowa - 56 proc. ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia wskazało koncern jako firmę najczęściej angażującą się w działalność sponsoringową w Polsce. "To wynik wyższy niż przed rokiem. Tym samym PKN Orlen ponownie wyprzedził pozostałe analizowane marki, w tym drugą w zestawieniu aż o 37 punktów procentowych" - podkreślił koncern. 

Źródło

Skomentuj artykuł: