Poczta Polska po trzymiesięcznej przerwie związanej z COVID-19 przywróciła możliwość wysyłania przesyłek do Państwa Środka - poinformowała dzisiaj spółka. Przesyłki można już wysyłać do 46 krajów - dodano.
Jak podała w komunikacie Poczta, stopniowe przywracanie zagranicznych usług pocztowych jest uzależnione od znoszenia ograniczeń w transporcie oraz od uzgodnień z partnerami Poczty Polskiej za granicą.
Spółka wskazała, że linie lotnicze, z których na co dzień korzystała, ograniczyły liczbę lotów bądź je całkowicie zawiesiły, co w przypadku krajów takich jak USA i Kanada oznacza wydłużone oczekiwanie na transport lotniczy dla przesyłek priorytetowych oraz dłuższą drogę morską dla przesyłek ekonomicznych.
"Pomimo utrudnień transportowych polski operator pocztowy - we współpracy z innymi operatorami oraz firmami logistycznymi - poszukuje nowych połączeń stale rozszerzając możliwości wysyłania przesyłek za granicę. Aktualnie na liście państw, do których można już wysłać przesyłkę pocztową jest 46 krajów"
- Jesteśmy w stałym kontakcie z przewoźnikami i zagranicznymi operatorami pocztowymi, aby przywracać obsługę przesyłek ekonomicznych, priorytetowych i kurierskich do kolejnych krajów. Wiemy, że jest to kluczowa dla polskich przedsiębiorców oferujących swoje produkty na międzynarodowym rynku eCommerce – powiedział, cytowany w komunikacie, wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży Grzegorz Kurdziel.
Spółka przypomniała, że wysyłanie przesyłek do Chin zostało wstrzymane na początku lutego br., kiedy zawieszono polskie połączenia lotnicze z tym krajem. Następnie 14 marca, wobec braku stałych połączeń lotniczych, Poczta Polska zdecydowała o zawieszeniu przyjmowanie przesyłek wysyłanych do pozostałych krajów.