Polskie firmy z sektora MedTech na Targach Arab Health 2023 w Dubaju

Tegoroczna edycja Arab Health, jednego z najważniejszych wydarzeń branżowych w sektorze zdrowia, stała pod znakiem wyższej niż w czasach przed-pandemicznych frekwencji.

Impreza w Dubaju gromadzi liczne grono użytkowników końcowych oraz przedstawicieli producentów sprzętu medycznego. Wśród wystawców nie zabrakło polskich firm, które dobrze radzą sobie na światowych rynkach.

Potwierdzeniem wysokiej oceny jakości polskich wyrobów jest fakt, że partnerzy eksportowi Famedu Żywiec proszą o polecanie firm wytwarzających sprzęt, którego spółka nie ma w swojej ofercie.

Swój sprzęt w Dubaju zaprezentował m.in. Famed Żywiec.- Szczególną uwagę przyciągały zaprezentowane przez nas akcesoria i stoły operacyjne, które przedstawiliśmy w formie kompleksowych konfiguracji przygotowanych z myślą o określonych specjalizacjach chirurgicznych - ortopedii, MIS czy neurochirurgii - mówi Michał Grossy, menadżer produktu w Famed Żywiec.

Wśród wystawców nie zabrakło innych polskich firm. Polska jest ceniona nie tylko za sprzęt typu stoły operacyjne czy łóżka szpitalne. Goście targów mogli zapoznać się z rozwiązaniami
z pogranicza IT oraz medycyny, rozwijanymi przez startupy skupione wokół zagadnień rozszerzonej rzeczywistości i treściach e-learningowych. Nasz kraj oferuje nie tylko outsourcingu usług IT, a sektor ten obejmuje również prężnie działające firmy rozwijające oprogramowanie tworzone z myślą o sektorze zdrowia.

Jak komentuje Michał Grossy wielu zwiedzających Arab Health, i klientów Famedu z całego świata, korzysta także z usług polskich producentów elementów do zespoleń kostnych, narzędzi chirurgicznych czy innego typu urządzeń.

– Wielokrotnie nasi partnerzy eksportowi prosili o polecanie firm z Polski, które wytwarzają sprzęt, którego nie mamy w swojej ofercie. Głównie sprzętu diagnostycznego czy monitorującego funkcje życiowe, choć pojawiają się także zapytania np. o meble medyczne. To znak, że jakość „made in Poland” jest doceniana - podkreśla Grossy.

Tegoroczna edycja Arab Health była jednym z najbardziej licznie odwiedzanych wydarzeń medycznych w ostatnich latach, nawet odnosząc to do czasów sprzed pandemii.

– Duża liczba odwiedzających, w tym szczególnie wielu reprezentujących podmioty z Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji środkowej i Azji Południowej. Udział w imprezie pozwala zorientować się nie tylko co do trendów w technikach wykorzystywanych przez praktyków, a w konsekwencji, w technologiach które producenci powinni rozwijać. To jednocześnie doskonała okazja na badanie rynku i planowanie działań – komentuje Marek Suczyk, wiceprezes Famed Żywiec.

– Polski sektor medyczny dobrze sobie radzi, ponieważ oferuje wysokiej jakości produkty i rozwiązania, które nie odstają poziomem od tych oferowanych przez globalne marki. Co więcej oferujemy dużo innowacji. To wszystko jest bardzo pozytywnie odbierane i buduje renomę polskiego MedTechu na świecie – podsumowuje.

Źródło

Skomentuj artykuł: