NCBR Investment Fund zainwestuje w polski startup Talkie.ai, oferujący automatyzację obsługi klienta z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Spółka pozyskała 12,5 mln zł od polsko-austriackiego konsorcjum funduszy VC z udziałem NIF.
Nowe środki spółka przeznaczy na dalszą specjalizację w tworzeniu technologii dla branży ochrony zdrowia oraz ekspansję w Stanach Zjednoczonych, skąd już dziś pochodzi ponad 20 proc. klientów Talkie.ai.
- Postawienie na Talkie.ai to kolejna ciekawa i wartościowa inwestycja NCBR Investment Fund. Startup wspiera ważne procesy biznesowe oraz nas jako obywateli i pacjentów. Wskazuje również na ogromną użyteczność sztucznej inteligencji i na to, jak dobrze zaprojektowane algorytmy mogą ułatwiać nam życie. Coraz więcej firm korzysta ze sztucznej inteligencji do obsługi klienta. Boty stały się bardziej popularne zwłaszcza w ciągu ostatnich dwóch lat, kiedy pandemia wymusiła na nas zdalne załatwianie wielu spraw, a firmy musiały odciążyć oblegane infolinie. Z pewnością rozwiązania oferowane przez Talkie.ai, które już teraz decydują o przewadze spółki na tle konkurencji, pozwolą na jej dalszy pomyślny rozwój i sprawią, że będzie to jedna z tych firm, które promują najlepszą polską myśl technologiczną - mówi dr Remigiusz Kopoczek, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Talkie.ai oferuje w pełni zautomatyzowane rozwiązania z zakresu obsługi klienta, przydatne wszędzie tam, gdzie wiodącym kanałem kontaktu jest infolinia telefoniczna, w szczególności w najbardziej perspektywicznej branży, jaką jest ochrona zdrowia. Spółka projektuje i tworzy algorytmy uczenia maszynowego (ang. machine learning), które zapewniają wyróżniający w branży ochrony zdrowia poziom rozumienia języka naturalnego (ang. natural language understanding).
- Nowe technologie, oparte na sztucznej inteligencji, to szansa i rozwojowa konieczność dla systemu ochrony zdrowia. Cywilizacyjne wyzwania zdrowotne wymagają wprowadzania nowych rozwiązań cyfrowych, optymalizacji działania i praktycznych zastosowań sztucznej inteligencji. Na takie zapotrzebowanie odpowiada polski startup Talkie.ai, który odważnie wchodzi na kolejny etap wzrostu i myśli o dalszej ekspansji na rynku amerykańskim. NIF podejmuje wspólnie z partnerami inwestycję w spółkę, dostrzegając jej ogromny potencjał rynkowy - mówi Krzysztof Szubert, prezes zarządu NCBR Investment Fund.
Wyzwania takie jak rosnący i zmieniający się sezonowo wolumen połączeń telefonicznych od pacjentów czy dostępność rejestracji medycznej 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu dają ogromny potencjał do automatyzacji za pomocą Talkie.ai. Startup optymalizuje także inne typowe dla szpitali i klinik procesy, takie jak umawianie i zarządzanie wizytami, zamawianie recept, dostarczanie informacji o cenach i dostępności usług, czy podstawowy wywiad medyczny. Platforma jest także zintegrowana z systemami do zarządzania wizytami pacjentów, jak i największymi na rynku dostawcami systemów do obsługi call center.
- Pozyskane finansowanie zamierzamy przeznaczyć na dalszy rozwój oferty w ochronie zdrowia oraz ekspansję zagraniczną, głównie w USA, skąd już teraz czerpiemy ponad jedną trzecią naszych przychodów. Z uwagi na skalę rynku ochrony zdrowia w tym kraju, widzimy tutaj największy potencjał wzrostu. Przewidujemy też dalszy rozwój naszego zespołu, jak też wprowadzenie dostępnych od ręki ofert dla innych branż, dopasowanych do ich specyfiki - zapowiada Paweł Lipiński, prezes i jeden z założycieli Talkie.ai.
Koncentracja na konkretnej branży umożliwiła jego firmie stworzenie voicebotów, które osiągają ponad 90 proc. dokładności w rozumieniu intencji rozmówcy już po pierwszych 10 próbkach danych. A użycie technologii klonowania głosów sprawia, że brzmią one bardziej naturalnie, co korzystnie wpływa na doświadczenie rozmówcy.
Talkie.ai powstało w 2018 r. W połowie 2020 r. startup pozyskał pierwszą rundę finansowania, które umożliwiło jej walidację produktu i strategii biznesowej, a także przyspieszenie wzrostu. Na początku 2021 r. spółka rozpoczęła działalność operacyjną w Stanach Zjednoczonych. Obecnie obsługuje kilkudziesięciu klientów w Polsce, Wielkiej Brytanii i USA.