Raport BCG: Żadna firma nie przetrwa najbliższych lat bez innowacji

Raport BCG pt. „The Most Innovative Companies 2020: The Serial Innovation Imperative” wskazuje czynniki, które zapewniają ciągłość i skuteczność innowacyjności. Według raportu organizacja powinna opracować jasną strategię innowacji i zapewnić wsparcie rozwojowymi inwestycjami.

Według rankingu „Most Innovative Companies” przeprowadzonego przez BCG, globalną firmę doradztwa strategicznego, którego celem od 14 lat jest wskazanie 50 światowych, najbardziej innowacyjnych firm – spośród 162 organizacji, które pojawiły się na liście od 2006 roku, jedynie 30% pojawiło się chociaż raz, a 57% uplasowało swoje miejsce maksimum 3 razy. Tylko 8 firm pojawiało się sukcesywie w rankingu co roku.

Innowacyjność w firmie jest wskazywana jako jeden z trzech głównych priorytetów przez 2/3 organizacji. „W innowacjach istotnym jest by połączyć ze sobą 3 elementy: motywacja, wielkość i umiejętności” - powiedział Michael Ringel, dyrektor zarządzający i starszy partner BCG oraz współautor raportu.

„Ale motywacja oraz wielkość organizacji niewiele znaczą, jeśli twój system innowacji nie może się na nich opierać, aby osiągnąć sukces. A w dzisiejszym wysoce niepewnym środowisku możliwość szybkiego reagowania i wprowadzania innowacji zapewnia decydującą przewagę”.

W 2018 roku BCG przeprowadziło badanie, które ukazało różnice we wprowadzeniu procesu digitalizacji innowacji w firmach. O ponad 50% różniły się wyniki w poprawnym wprowadzaniu procesów między dużymi i stabilnymi firmami, a małymi przedsiębiorstwami.

„Żadna firma nie przetrwa najbliższych lat bez innowacji. Realizacja odtwórczych produktów i usług będzie automatyzowana lub przenoszona do krajów niskokosztowych. Co ważne, innowacji nie da się oddelegować. Lider przedsiębiorstwa musi być jej głównym innowatorem, tworzyć kulturę, w której ludzie są nagradzani za wychodzenie poza schemat każdego dnia, nawet jeśli nie każdy pomysł jest trafiony” 

skomentował Rafał Krzyżaniak, partner i lider praktyki digital w warszawskim biurze BCG.

Badania BCG opierają się na corocznej ankiecie przeprowadzonej przez ponad 2500 globalnych menedżerów na temat trendów innowacyjnych oraz na bazie globalnej bazy danych wyników innowacyjnych ponad 1000 firm.

Skomentuj artykuł: