Już nie tylko Polska Grupa Górnicza i Bogdanka, ale i Jastrzębska Spółka Węglowa zaopatrują energetykę, a także odbiorców indywidualnych w węgiel. Jak podkreśla wicepremier Jacek Sasin, nie byłoby to możliwe, gdyby rząd PiS nie przeprowadził udanej reformy polskiego górnictwa.
Zarząd JSW podjął właśnie decyzję o uruchomieniu produkcji węgla do celów energetycznych sortymentu Orzech. Paliwo jest od tego tygodnia sprzedawane w kopalni Budryk z przeznaczeniem dla odbiorców indywidualnych, a JSW zapewnia dostawy 180 t na dobę. Jak podkreśla spółka, w tym roku JSW wyprodukuje o 400 tysięcy ton węgla do celów energetycznych więcej niż planowano. W sumie, w 2022 roku spółka wyprodukuje ponad 2,7 mln ton węgla do celów energetycznych.
Dodatkowo JSW uruchomiła produkcję granulatu energetycznego o wydajności 400 ton na dobę. Kolejna instalacja o podobnych parametrach zostanie uruchomiona na początku września br. Oznacza to, że do końca roku obie instalacje wyprodukują ponad 90 tysięcy ton granulatu do celów energetycznych. Granulat służy jako domieszka do węgli energetycznych i trafia m.in. do dużych elektrociepłowni, które obecnie cierpią na brak paliwa. Dodajmy, że Jastrzębska Spółka Węglowa nie specjalizuje się w produkcji węgla dla energetyki, lecz jest największym producentem węgla koksowego w UE (to podstawowy surowiec do produkcji stali).
Zmiany w sprzedaży węgla wprowadza też PGG. - Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i sygnałom od swoich klientów, Polska Grupa Górnicza S.A. w znacznym stopniu rozbudowała działanie e-sklepu PGG S.A - wyjaśnia Tomasz Głogowski, rzecznik PGG. Podczas sesji zakupowej w tym tygodniu udostępniono nową funkcjonalność – dodanie produktu do koszyka gwarantuje jego dostępność i możliwość zakończenia transakcji w późniejszym terminie. - Dzięki nowej funkcji, zwiększyła się możliwość dokonania transakcji oraz skrócił się czas zakupów - zaznacza rzecznik.
Wprowadzenie nowych rozwiązań to odpowiedź spółki na sygnały płynące z rynku.
- Odbieraliśmy informacje od naszych klientów, że oczekują wprowadzenia tego typu rozwiązania, które wpłynie pozytywnie na proces zakupowy. Prace nad modyfikacją systemów trwały kilka tygodni, testowaliśmy różne rozwiązania – informują specjaliście z działu IT PGG S.A.
Niedawno sklep PGG S.A. pobił także kolejny rekord – w trakcie jednej sesji do sprzedaży skierowano ponad 70 tys. ton węgla, najwięcej w dotychczasowej historii. Umożliwiło to dokonanie rekordowej ilości transakcji podczas jednej sesji – ponad 13 tys.
Od początku roku do dziś w opał zaopatrzyło się już prawie 180 tys. klientów.
- Za pośrednictwem e-sklepu do gospodarstw domowych trafiło dotąd ponad 750 tys. ton węgla w atrakcyjnej cenie producenta - podkreśla Głogowski. - Ceny węgla z kopalń Polskiej Grupy Górniczej S.A. nadal są jednymi z najniższych na rynku - zaznacza. Dodaje, że powszechnie dostępny sklep internetowy PGG S.A. pozostanie dominującym kanałem sprzedaży węgla opałowego dla gospodarstw domowych. System sprzedaży w PGG S.A. będzie też nadal doskonalony i rozbudowywany, aby obsłużyć jak najwięcej mieszkańców kraju zainteresowanych nabyciem opału po atrakcyjnej cenie producenta. Do tej pory, w celu przyspieszenia obsługi klientów w sklepie PGG S.A. dokonano m. in. modyfikacji infrastruktury serwerowej oraz optymalizacji kodu, tak aby w krótszym czasie obsłużyć kilkakrotnie więcej klientów niż zazwyczaj. Zmiany pozwoliły na znaczne skrócenie czasu zakupów oraz zwiększyły dostępność strony dla klientów. Dodatkowo aplikacja sklepu została przeniesiona do nowej technologii WWW.