Tysiące wirtualnych rozmów ws. tarczy antykryzysowej

Wirtualny Doradca Tarczy przeprowadził w ramach usługi uruchomionej przez Ministerstwo Rozwoju ponad 15 tys. rozmów z przedsiębiorcami i odpowiedział na ok. 30 tys. pytań dotyczących rozwiązań z pakietu antykryzysowego - poinformował w piątek resort rozwoju.

Chodzi o działający w ramach e-poradnika MR chatbot, który wspiera przedsiębiorców szukających porad w zakresie tarczy antykryzysowej.

"Chatbot działa przez 24h na dobę, a przedsiębiorcy nie muszą oczekiwać na infolinii"

podkreślił resort w komunikacie.

Jak czytamy, chatbot tarczy, uruchomiony przez Ministerstwo Rozwoju na stronie www.gov.pl/TarczaAntykryzysowa obsługuje "dziesiątki tysięcy przedsiębiorców, odpowiadając na ponad 170 najczęstszych pytań". Wspiera pracę ponad 150 konsultantów, udzielających odpowiedzi na bardziej złożone pytania, poprzez live chat oraz Infolinię - dodano.

"Bot przeprowadził już ponad 15 tys. rozmów z klientami, odpowiedział na prawie 30 tys. pytań"

podano.

Za jego pośrednictwem można np. dowiedzieć się jak uzyskać pożyczkę dla mikroprzedsiębiorców, czy przysługuje nam postojowe, na jakie wsparcie mogą liczyć pracownicy zatrudnieni na umowach zlecenie, czy do kiedy można składać wnioski o umorzenia składek ZUS.

MR zapewnia, że chatbot wspiera, nie wyręcza, zespół ekspertów - zmniejsza kolejki oczekiwania na połączenia z infolinią, odpowiadając na pytania. Gdy pytanie jest bardziej złożone i Wirtualny Asystent nie zna na nie odpowiedzi, przekaże rozmowę do konsultanta - zapewniono.

"W przeciwieństwie do wielu botów, które jedynie prowadzą użytkowników po prostym, zaprogramowanym dialogu, Wirtualny Doradca Tarczy opiera się na wielu zaawansowanych technologiach opartych na sztucznej inteligencji"

wskazał resort.

Dodał, że wykorzystywane algorytmy uczenia maszynowego są "na bieżąco trenowane przez przychodzące od zainteresowanych pytania".

Od dnia uruchomienia strony Tarczy Antykryzysowej odwiedziło ją prawie milion osób - podało MR.

Źródło

Skomentuj artykuł: