Z paczką na pocztę? Nie tylko, można i do sklepu

Od lutego br. klienci Poczty Polskiej zyskali możliwość wysłania paczek w wybranych sklepach sieci związanych z Grupą Eurocash. Poczta Polska stale rozwija bowiem swoje usługi, aby klienci mogli cieszyć się komfortem i wygodą, zarówno podczas odbioru, jak i wysłania paczek, po drodze – blisko domu czy pracy.

Poczta Polska wraz z Grupą Eurocash oraz partnerem technologicznym Pointpack rozszerza współpracę w zakresie obsługi paczek. Rozwój współpracy z kluczowymi partnerami sektora e-commerce to jedno z głównych działań podejmowanych przez Pocztę Polską w celu wzrostu udziału Spółki w perspektywicznym rynku przesyłek paczkowych i kurierskich. - Intensywnie pracujemy zarówno nad rozszerzaniem sieci punktów odbioru przesyłek kurierskich, jak rozwijaniem nowych funkcjonalności. Dzięki naszym staraniom i owocnej współpracy z partnerami możemy zaoferować klientom coraz większy wybór dogodnych lokalizacji sieci Pocztex PUNKT, a także nowe usługi. Klienci zyskują właśnie długo wyczekiwaną możliwość wysyłania przesyłek kurierskich w sieci naszych punktów Pocztex PUNKT. To ważna zmiana, która umożliwi szybkie nadanie paczki, blisko pracy, domu czy na trasie codziennych podróży – mówi Krzysztof Falkowski, prezes Poczty Polskiej.

Rosnące zainteresowanie klientów indywidualnych zarówno sprzedażą, jak i zakupami online, znalazło odbicie w propozycji rozszerzenia dotychczasowej współpracy Poczty Polskiej z Grupą Eurocash. Celem  partnerów jest zaoferowanie możliwie jak najszerszego wachlarza usług, z których może skorzystać klient sklepu. Obok dotychczasowej możliwości odbioru paczek w wybranych sklepach sieci związanych z Grupą Eurocash (ABC, Lewiatan, Groszek, Arhelan, Delikatesy Centrum) konsumenci zyskali także możliwość wysyłki paczek kurierskich. W grudniu 2022 r. uruchomiliśmy możliwość wysyłania paczek w sklepach Żabka w całej Polsce, a teraz od lutego br. także w sklepach sieci związanych z Grupą Eurocash. Klienci mogą nie tylko odebrać swoje zakupy, ale także wysłać swoje paczki przez stronę https://www.pocztex.pl/

– Misją Grupy Eurocash od 26 lat na rynku jest wspieranie przedsiębiorców prowadzących sklepy detaliczne w całej Polsce. Dbamy o silną pozycję handlu niezależnego, budując konkurencyjność właścicieli sklepów lokalnych. Dostarczamy im efektywne modele biznesowe, dajemy skalę zakupową, rozwiązania technologiczne, logistykę, wsparcie marketingowe i dostęp do wiedzy. Rozszerzenie współpracy z Pocztą Polską o możliwość nadawania paczek kurierskich w tych sklepach naszych sieci, które będą zainteresowane wdrożeniem takiego rozwiązania u siebie, to kolejny element, który przedsiębiorcy mogą wykorzystać, żeby zwiększyć atrakcyjność swoich placówek w oczach klientów  – mówi Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash.

To dobra wiadomość szczególnie dla mieszkańców mniejszych miejscowości i obszarów wiejskich, w których licznie działają sklepy sieci związanych z Grupą Eurocash. W sumie w całej Polsce w ramach marek franczyzowych, partnerskich i agencyjnych organizowanych przez Grupę funkcjonuje blisko 16 tys. placówek, które tworzą razem największą sieć sklepów detalicznych w kraju. Warto zaznaczyć, że w ciągu roku liczba punktów odbioru/nadania paczek w wybranych sklepach sieci związanych z Eurocash podwoiła się – aktualnie klienci mogą skorzystać z ponad 2500 lokalizacji.

– Rozszerzenie współpracy z Pocztą Polską i Grupą Eurocash o usługę wysyłki przesyłek kurierskich, związane jest przede wszystkim z rosnącym zapotrzebowaniem wśród klientów, które obserwujemy już od dawna. Poprzez nowe wdrożenia z dotychczasowymi partnerami udowadniamy, że rynek kurierów, przesyłek ekspresowych i paczek (KEP) w Polsce nieustannie się rozwija. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, integrując naszych partnerów w całej Polsce  – informuje dr Paulina Żmijowska, kierownik ds. Marketingu&PR Pointpack. 

Poczta Polska skupia się z jednej strony na rozwoju multikanałowości dostaw – klient może wybrać najdogodniejszą formę odbioru zakupów spośród trzech możliwych wariantów:  Pocztex PUNKT – dostawa do sieci punktów odbioru, która obejmuje blisko 17 000 lokalizacji w całej Polsce i stale rośnie, Pocztex AUTOMAT – dostawa do automatów paczkowych w całym kraju, Pocztex KURIER – doręczenie przez kuriera pod wskazany adres. Z drugiej strony Poczta Polska, wspólnie z Partnerami, rozszerza także współpracę o nowe usługi w zakresie obsługi przesyłek kurierskich klientów biznesowych oraz detalicznych. Opcja odbioru i wysłania paczki w sklepie przyczynia się także do ochrony środowiska, poprzez zmniejszenie emisji CO2, zmniejszając liczbę kilometrów pokonywanych przez kurierów.

Źródło

Skomentuj artykuł: