Ministerstwo Aktywów Państwowych aktywnie włączyło się w edukowanie i przypominanie społeczeństwu, w jaki sposób uchronić się przed niebezpieczeństwem koronrawirusa. W kampanii #MAPdlaPolaków resort przypomina, by dla bezpieczeństwa do niezbędnego minimum należy ograniczyć wychodzenie z domu, włączyć się w pomoc seniorom i niepełnosprawnym, często myć ręce, a zakupy zaś robić online.
Przekaz skierowany jest m.in. do osób, które ze względu na wykonywany zawód w okresie zagrożenia koronawirusem nie mogą pozostać w domu. Outdoorowa kampania edukacyjna jest dopełnieniem działań spółek skarbu państwa na rzecz społeczeństwa.
„Wszystkie spółki skarbu państwa aktywnie włączają się w akcję przeciwdziałania szerzeniu się epidemii koronawirusa. Takie sytuacje pokazują jak ważne jest, by państwo miało w swoim ręku takie instrumenty. W obecnej sytuacji spółki z dnia na dzień przestawiają swoją produkcję, by wspomóc walkę z wirusem. Obecne działania tych przedsiębiorstw, to nie tylko wyraz społecznej odpowiedzialności biznesu, ale także tak ważnego obecnie patriotyzmu gospodarczego”
Kampania oparta jest o znajdujących się w całej Polsce 20 tys. ekranów LCD, udostępnionych bezpłatnie przez sieć Screen Network. Kreacją i wykonaniem kampanii zajęła się agencja CoolCompany. Obok mediów społecznościowych, serwisów internetowych, wielkopowierzchniowe ekrany służą do natychmiastowej reakcji na bieżące wydarzenia i umożliwiając bezzwłoczną publikację istotnych komunikatów docierają do milionów Polaków każdego dnia.
Akcja Ministerstwa Aktywów Państwowych wpisuje się w światowy trend. W wielu krajach na ulicach miast pojawiły się podobne nośniki z materiałami informacyjnymi i prewencyjnymi. Ministerstwo, przypominając numer infolinii NFZ 800 190 590 oraz dedykowaną stronę gov.pl/koronawirus, apeluje „Nie lekceważ objawów choroby”.