Spółka 2Riders tworzy innowacyjne, opatentowane w Unii Europejskiej i na szybkiej ścieżce patentu w USA, rozwiązanie wielu problemów dla rodziców, by nastolatkom zaproponować alternatywę dla sesji komputerowych. Firma zebrała 600 tys. zł w kampanii crowdinvestingowej od 23 inwestorów. Pozyskane pieniądze spółka przeznaczy na finalizację prac nad autorskim produktem – linkowym holownikiem rowerowym z zaczepem, automatycznie rozłączającym się w sytuacjach awaryjnych. Jest to pierwsza emisja crowdinvestingowa, prowadzona przy wsparciu platformy Forc.ee.
- Pozyskany kapitał pozwoli nam na doprojektowanie holownika do wersji produkcyjnej. Oraz do tego, by opłacić wszystkie formalności związane z patentem na UE i USA, które są kluczem dla naszej pozycji biznesowej. Mamy już patent na terenie UE, w USA zaś „Notice of Allowance and fee(s) due” – od patentu spółkę dzielą tylko formalności. Cieszymy się, że zaufało nam wielu inwestorów, dziękujemy. Średnia kwota inwestycji w spółkę to około 26 tys. PLN. Co pokazuje, że wierzą w większy zwrot z naszego projektu, niż z innych. Będziemy na bieżąco informować akcjonariuszy o istotnych wydarzeniach w spółce. Chcemy tworzyć ten biznes z otwartością na rynek i naszych akcjonariuszy – dodaje Marek Kukuryka, prezes 2Riders.
Spółka w pierwszej kolejności chce dokończyć prace nad projektem, by móc wprowadzić go jak najszybciej na rynek. Co prawdopodobnie nastąpi w 2023 roku.
2Riders, w ramach prowadzonej emisji, oferowało nowy, bardziej przyjazny standard umowy z inwestorami. W ramach tej umowy inwestorzy crowdinvestingowi są uprzywilejowani m.in. w podziale dywidendy oraz środków z planowanego na przestrzeni kilku lat wyjścia z inwestycji. Za koncepcję nowego standardu odpowiadają eksperci z platformy Forc.ee.
Strategia spółki zakłada, że w ciągu 4-5 lat wprowadzi produkt na rynek europejski i północnoamerykański i osiągnie na nich znaczącą sprzedaż. Możliwa jest także sprzedaż firmy inwestorowi branżowemu, jeżeli w międzyczasie pojawi się odpowiednia propozycja.