Od lipca do sierpnia 2021 r., a więc głównie podczas wakacji, użytkownicy „blika” zrealizowali blisko 200 mln transakcji o wartości niemal 27 mld zł. Na koniec trzeciego kw. z tej aplikacji mobilnej aktywnie korzystało 8,6 mln użytkowników. Najdynamiczniej rośnie liczba przelewów na telefon „blik” oraz transakcji w terminalach płatniczych.
Użytkownicy „blika” w III kwartale zrealizowali 194 mln transakcji. To o 76 proc. więcej niż rok wcześniej. Łączna wartość transakcji wzrosła o 80 proc. do blisko 27 mld zł.
Tradycyjnie najwięcej takich transakcji realizowanych jest w polskim i zagranicznym e-commerce, udział tych transakcji wynosi obecnie 65,3 proc. W trzecim kwartale br. użytkownicy aplikacji kupowali z jej pomocą w sieci aż 127 mln razy. Aż 4,6 mln tych zakupów (4 proc.) rozliczone zostało przez międzynarodowych operatorów płatności. Wartość transakcji online osiągnęła 15 mld zł. A średnia wartość pojedynczego zakupu to 118 zł.
- Bardzo szybko rośnie nie tylko liczba przelewów na telefon „blik”, ale także osób, które z nich korzystają. Z kwartału na kwartał zwiększa się udział transakcji P2P w ogólnej liczbie wszystkich realizowanych aplikacją - mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności mobilnych „blik”.
W trzecim kwartale 2021 r. użytkownicy realizowali „blikiem” średnio prawie 2,1 mln transakcji każdego dnia. W najlepszym dniu kwartału odnotowano 2,7 mln transakcji. Średnia kwota transakcji tą aplikacją to 133 zł.
„Blik” dostępny jest obecnie praktycznie we wszystkich aplikacjach mobilnych banków na polskim rynku. W trzecim kwartale swoim klientom udostępnił go między innymi Bank Ochrony Środowiska oraz kolejne Banki Spółdzielcze. Liczba aktywnych użytkowników aplikacji (takich, którzy każdego miesiąca realizują przynajmniej jedną, transakcję (bez uwzględniania osób, które realizują wyłącznie przelewy P2P) wyniosła na koniec 3 kwartału 8,6 mln osób. To 43 proc. więcej niż rok wcześniej.
Od 9 listopada klienci sześciu banków - Alior Banku, Banku Millennium, ING Banku, mBanku, PKO Banku Polskiego oraz Santander Banku Polska mogą już płacić zbliżeniowo „blikiem” w terminalach płatniczych w Polsce oraz na całym świecie.
„Blik” to powszechny standard płatności mobilnych. Możliwość skorzystania zeń w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 95 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji płatniczych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP).