Air France planuje zredukować 7580 etatów, czyli 17,5% obecnie tam zatrudnionych. Firma poinformowała w piątek, że plan redukcji zatrudnienia zostanie przeprowadzony w ciągu najbliższych kilku lat.
W tym czasie planuje się, że około 3500 pracowników odejdzie na emerytury, co pomoże zrekompensować likwidację niektórych miejsc pracy.
Air France zmniejszy do końca 2022 r. o 6560 liczbę etatów. Jej spółka zależna HOP !, francuski operator regionalny, zmniejszy o 1 020 liczbę miejsc pracy w ciągu najbliższych trzech lat, co stanowi prawie połowę tam zatrudnionych.
Światowy przemysł lotniczy straci w tym roku rekordową kwotę 84 miliardów dolarów. Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Lotniczego nie spodziewa się powrotu rentowności w 2021 r., nawet jeśli nastąpi gwałtowne odbicie w globalnej działalności gospodarczej.
W szczytowym momencie kryzysu Covid-19 firma traciła 15 milionów euro (16,9 miliona dolarów) dziennie, poinformowała Air France.
„Wygląda na to, że powrót do normalności będzie bardzo powolny z powodu niepewności dotyczącej sytuacji zdrowotnej, zniesienia ograniczeń w podróżowaniu i zmieniającego się popytu komercyjnego”
Air France nie spodziewa się powrotu do stanu sprzed pandemii do 2024 r.
Władze w Paryżu przyznały w czerwcu prawie 17 miliardów dolarów na wsparcie Airbusa, Air France i szeroko pojętego przemysłu lotniczego, przekonując, że Europa nie może pozostać w tyle za Chinami i Stanami Zjednoczonymi w światowym wyścigu lotniczym w wyniku pandemii.
Pakiet 15 mld EUR (16,9 mld USD) obejmował 7 mld EUR (7,9 mld USD) na wsparcie dla Air France.
Airbus poinformował w zeszłym tygodniu, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy zmniejszy o około 15 000 liczbę zatrudnionych, czyli ponad 10% swej siły roboczej. Europejski producent samolotów z siedzibą we Francji ma także zakłady produkcyjne w Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.