Biuro podróży Tui twierdzi, że spodziewa się, że tego lata uruchomi 80% swojej normalnej „wydajności”. Firma poinformowała, że już 2,8 miliona klientów zarezerwowało wakacje.
Oświadczenie to wynika z optymizmu innych firm turystycznych, że branża jest gotowa na powrót do normalnego działania wraz z postępem programów szczepień przeciwko koronawirusowi.
Pomimo optymistycznego nastroju, rezerwacje na lato 2021 spadły do tej pory o 44% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Średnie ceny wakacji są także o 20% wyższe niż na lato 2019.
Chociaż zapotrzebowanie na wakacyjne wyjazdy wydaje się rosnąć, zastępca naczelnego lekarza Anglii, profesor Jonathan Van-Tam, oświadczył w poniedziałek, że jest „za wcześnie, aby powiedzieć”, czy ludzie będą mogli spędzać wakacje tego lata tak jak zwykle.
Prognozy Tui na sezon letni znalazły się w oświadczeniu handlowym, które podkreśliło skalę załamania na rynku turystycznym z powodu ograniczeń związanych z pandemią Covid-19.
Rezerwacje firmy w okresie zimowym spadły o 89% w porównaniu z rokiem ubiegłym, przy czym najbardziej dotknęły one listopad i grudzień. Dochody w okresie trzech miesięcy do końca 2020 r. spadły o 87,8% rok do roku, z 3,86 mld euro do 468,1 mln euro.
Dzięki ścisłej dyscyplinie kosztowej i reorganizacji grupy, która rozwija się na pełnych obrotach, udało nam się zmniejszyć straty w minionym kwartale
Zgodnie z oczekiwaniami, klienci rezerwują wakacje znacznie później w tym roku niż w normalnych latach. Jednak popyt jest nadal duży, ludzie chcą podróżować - świadczy o tym już duża liczba rezerwacji na lato
Tui ujawniło również, że uzgodniło trzeci pakiet finansowania w związku z koronawirusem z bankami, akcjonariuszami i Funduszem Stabilizacji Gospodarczej rządu niemieckiego, utworzony w celu wsparcia firm dotkniętych pandemią Covid - 19.
Dzięki temu pozyskano 1,8 mld euro, w tym 500 mln euro od akcjonariuszy w ramach emisji praw poboru, które, jak ma nadzieję, utrzymają ją do czasu poprawy warunków.
Sektor turystyczny został dotknięty przez globalną pandemię koronawirusa, a dochody spadły na krawędź, ponieważ ograniczenia w podróżowaniu zniweczyły wszelkie plany wakacyjne dla konsumentów
Inwestorzy będą chcieli zobaczyć, czy szczepienia mogą dać biznesowi zastrzyk, którego desperacko potrzebuje, po tym, jak zapewnili sobie już trzy dofinansowania od niemieckiego rządu
"Niezależnie od tego Tui musi obniżyć swoje koszty i jakoś wykorzystać nastawienie milionów konsumentów, którzy desperacko chcą wyjechać na wakacje, gdy tylko ograniczenia zostaną złagodzone".