Czy wzrost cen materiałów budowlanych podwyższy ceny wartości kontraktu przekopu Mierzei Wiślanej? Wiceminister Marek Gróbarczyk zaprzecza i podtrzymał termin realizacji inwestycji na drugą połowę 2022.
- Nie powinno być żadnego ryzyka (zmiany ceny), ponieważ większość pracy mamy już wykonanych. Pozostają przede wszystkim prace pogłębieniowe i umocnieniowe - powiedział wiceminister zapytany, czy w wzrostem cen materiałów budowlanych może wpłynąć na wartość kontraktu.
Wiceminister podtrzymał też terminie otwarcia przekopu, który zaplanowano na ten rok.
- Planujemy otwarcie na drugą połowę roku
Umowa z wykonawcą kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną została podpisana w 2019 roku z polsko-belgijskim konsorcjum NDI i Besix, które zaproponowało cenę 992 mln 270 tys. zł.
Docelowo nowa droga wodna między Zatoką Gdańską a Zalewem Wiślanym ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a wykonawcą przekopu (pierwszego etapu-PAP) konsorcjum firm NDI i Besix.