Przedsiębiorcom, którzy chcą sprzedawać swoje produkty i usługi online, czeski rynek może sporo zaoferować. Jak na nim zaistnieć - pisze "Puls Biznesu".
"Rośnie popularność e-handlu. Coraz więcej firm dostrzega w nim szansę na rozwój, także za granicą. Jednak zaledwie 5 proc. polskich przedsiębiorców, którzy sprzedają swoje towary online, wysyła je poza Polskę. Zgodnie z danymi Eurostatu lokuje to nasz kraj dopiero w drugiej połowie rankingu wśród państw Unii Europejskiej" - czytamy.
Jak pisze "Puls Biznesu", firmy, które chcą rozwijać e-commerce, powinny zainteresować się czeskim rynkiem. Serwis ceska-ecommerce.cz, agregujący dane o handlu online u naszych południowych sąsiadów, podaje, że sklepy internetowe generują tam już 13,5 proc. sprzedaży w handlu detalicznym.
- Obroty na czeskim rynku e-commerce są o kilkanaście procent wyższe niż przed rokiem, a prognozy wskazują, że ich wartość na koniec roku sięgnie 222,8 mld koron, czyli ok. 9 mld euro