Dobiegają końca prace nad modernizacją S7 w rejonie Płońska

Kierowcy mogą już korzystać z dwóch jezdni drogi ekspresowej S7 na odcinku od granicy woj. warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska. Do ruchu został udostępniony ostatni odcinek realizacyjny obejmujący budowę drugiej jezdni S7 od węzła Dłużniewo do Płońska o długości 9 km - poinformowało ministerstwo infrastruktury.

Udostępnienie S7 w układzie dwujezdniowym nie oznacza zakończenia prac. Na niektórych fragmentach będą jeszcze obowiązywały ograniczenia dopuszczalnej prędkości i miejscowe zwężenia. Docelowa organizacja ruchu będzie wdrażana stopniowo we wrześniu i październiku br., po zakończeniu prac wykończeniowych.

Budowę 71 km drogi ekspresowej S7 podzielono na cztery odcinki realizacyjne: Napierki - Mława (ok. 14 km), Mława - Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km) oraz Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km). Każdy z nich powstał w systemie Projektuj i buduj. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców było wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Prace budowlane na trzech odcinkach od Mławy do Płońska rozpoczęły się jesienią 2019 roku, natomiast na odcinku Napierki - Mława wiosną 2020 r. Inwestycja obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym wraz z budową dróg serwisowych, remont wybranych dróg lokalnych, budowę obiektów inżynierskich oraz urządzeń ochrony środowiska.
W ramach inwestycji zaplanowano m.in. 70 obiektów inżynierskich oraz dziewięć węzłów: Mława Północ, Mława Wschód, Mława Południe (obecnie można na nim zawrócić, a pełną funkcjonalność zyska po wybudowaniu drogi wojewódzkiej nr 544), Żurominek, Strzegowo Północ, Strzegowo Południe, Glinojeck, Pieńki Rzewińskie oraz Dłużniewo. Nawierzchnia drogi została wykonana z betonu cementowego i jest dostosowana do obciążenia 11,5 t na oś.

Łączny koszt inwestycji wynosi 1,6 mld zł. Wykonawcą trzech odcinków jest konsorcjum firm STRABAG i STRABAG Infrastruktura Południe, które buduje odcinek Strzegowo - Pieńki za kwotę 516,2 mln zł, odcinek Pieńki - Płońsk za 311,7 mln zł, a odcinek Napierki - Mława za kwotę 294,7 mln zł. Wykonawcą odcinka Mława - Strzegowo jest konsorcjum firm PORR oraz PORR Bau. Wartość tego kontraktu to 446,1 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków UE (łącznie 1.044 mln zł).

Skomentuj artykuł: