"Dobry start". Ponad 280 tys. wniosków złożonych pierwszej doby

Prawie 283 tys. wniosków o świadczenie w ramach programu "Dobry Start", wpłynęło do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w ciągu pierwszej doby. - Zainteresowanie jest bardzo duże. Przyjmowanie i obsługa wniosków działa bez zakłóceń - zapewnia prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska.

1 lipca ruszył nabór wniosków w ramach programu "Dobry start". Świadczenie przysługuje w wysokości 300 zł - raz w roku - na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

W tym roku wnioski można złożyć wyłącznie online – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Obsługą całego procesu zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Pod numerem telefonu 22 290 22 02 działa specjalna infolinia ZUS. Można tam uzyskać informacje w sprawie świadczenia "300 plus". Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godz. 8-15. Koszt połączenia według stawek operatorów.

Według danych przekazanych przez ZUS w ciągu pierwszej doby (do piątku do godz. 9 rano) wpłynęło prawie 283 tys. wniosków o świadczenie, obejmujące ponad 405 tys. dzieci.

- Zainteresowanie programem jest bardzo duże. W ciągu pierwszej doby od uruchomienia infolinii, konsultanci odebrali pond 3 tys. telefonów 

wskazała prof. Uścińska.

Wnioski można składać do 30 listopada 2021 roku.

Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu).

Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

Świadczenie z programu "Dobry Start" będzie wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.

Źródło

Skomentuj artykuł: