Ekologiczne rozwiązania budowlane z Polski w USA

Przy wsparciu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) firma Saddar specjalizująca się w produkcji ekologicznych elementów budowlanych podpisała kontrakt z amerykańską siecią 350. hipermarketów budowlanych. Pierwsze zamówienie otwiera przed firmą szansę na szybkie rozszerzenie oferowanego w USA asortymentu o kolejne produkty i klientów.

Wprowadzenie jej wyrobów do sieci amerykańskich hipermarketów budowlanych to pierwszy krok we wsparciu, jakie udzieliło biuro handlowe PAIH w Waszyngtonie. Następny krok to zbudowanie wiedzy na rynku USA o zaletach polskiego produktu dla środowiska naturalnego.

- Pionierskie rozwiązanie produkcji ze specjalnie opracowanego przez Saddar kompozytu na bazie surowca pochodzącego z recyklingu butelek PET jest dla Amerykanów bardzo atrakcyjne. Według danych McKinsey & Company tylko 28 proc. plastiku z opakowań i butelek jest w USA ponownie przetwarzane. Model gospodarki o obiegu zamkniętym, w który idealnie wpisuje się nasz rodzimy producent przyciąga coraz większą uwagę w Stanach Zjednoczonych. Sama Kalifornia, która przoduje w ekologicznych rozwiązaniach to piąta gospodarka światowa i tam właśnie będziemy starać się o nowe kontrakty dla polskiego producenta - powiedział Bartosz Szajda, kierownik biura ZBH PAIH w Waszyngtonie.

- Naszym celem jest zapewnienie idealnego ekologicznego produktu, który istotnie przyczynia się do poszanowania środowiska naturalnego. Oprócz rozpoczętej właśnie ekspansji w USA w ciągu najbliższych trzech lat planujemy również umocnić się w Europie, zdobywając 25 proc. rynku. Przy poziomie produkcji 1,5 mln sztuk rocznie i zużyciu 20 butelek na jedną ekokotwę recyklingowi będziemy poddawać aż 30 mln butelek plastikowych - powiedział Dariusz Sadowiński, założyciel firmy Saddar.

Bazowy surowiec PET pochodzi z recyklingu głównie plastikowych butelek po wodzie mineralnej czy napojach gazowanych. 

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). Pierwszym punktem kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez Zagraniczne Biura Handlowe (ZBH) na całym świecie.
 

Źródło
Tagi

Skomentuj artykuł: