W środku kryzysu polska sieć Pepco wchodzi na niemiecki rynek w segmencie, który jest przesycony – informuje „Die Welt”. Niemiecki dziennik opisuje ekspansję założonej w Polsce sieci sklepów dyskontowych Pepco. Na rynku niemieckim w dłuższej perspektywie bowiem ma powstać ponad 2000 filii.
Tak naprawdę, gwoli ścisłości, firma Pepco powstała w 1999 roku w Polsce jako oddział brytyjskiej firmy Brown&Jackson. W 2004 roku doszło do przejęcia spółki przez firmę Pepkor z Południowej Afryki, co skutkowało zmianą nazwy i logo na Pepco. Obecnie Pepco jest częścią grupy Pepco Group, notowanej na giełdzie w Warszawie.
Właścicielem sieci Pepco, działającej w Europie Wschodniej, oraz brytyjskiej sieci Poundland jest Steinhoff International Holdings, duża światowa sieć meblarska z siedzibą w Sandton w RPA, specjalizująca się także w logistyce i aranżacji wnętrz.
Według informacji "Die Welt", Pepco wkracza na niemiecki rynek w trudnym momencie, w branży, która jest już przesycona i w której sieci nawet takie jak Primark zamykają swoje sklepy, bądź całkowicie znikają z Niemiec, jak Orsay. Autor artykułu, Sebastian Freier, uważa, że jest to bezpośredni atak na konkurentów, takich jak KiK i Tedi, które posiadają odpowiednio 2700 i 2500 sklepów w Niemczech.
Autor wyróżnia sklepy polskiej sieci za przyjazną atmosferą robienia zakupów i ceny, które są trzykrotnie wyższe niż można by oczekiwać. Nie ma tam „wyświechtanych stoisk z przecenionymi towarami” ani agresywnych tablic reklamujących rabaty.
Komentator wskazuje, że obecni w Niemczech konkurenci Pepco, jak KiK czy Woolworth, przechodzą obecnie ciężkie chwile. „W segmencie agresywnym cenowo sprawy nie mają się dobrze. Klienci, którzy zazwyczaj tam kupują, już nie przychodzą” – mówi gazecie Axel Augustin ze zrzeszenia handlu artykułami tekstylnymi, obuwniczymi i skórzanymi.
„A takie właśnie jest Pepco: agresywne cenowo” – ostrzega „Die Welt”. Gazeta dodaje, że polska sieć „ze spokojem patrzy na problemy konkurencji” w Niemczech. Podkreśla, że ma szeroką ofertę, obejmującą zarówno korzystnie cenową odzież dla rodzin, jak i artykuły gospodarstwa domowego i dekoracyjne.