IKEA wycofuje z rynku popularne produkty. Powodem jest niespełniająca norm wtyczka użyta przy girlandach oraz lampach LED. Sieć sklepów ostrzega, że używanie produktów może grozić porażeniem prądem.
IKEA apeluje do wszystkich, którzy nabyli wadliwe girlandy LED lub lampy LED z serii LEDLJUS, SOMMARLÅNKE, STRÅLA, SVARTRÅ i UTSUND, aby zaprzestali używania tych produktów i skontaktowali się z IKEA. Ze względu na wadę produkcyjną wtyczka w wycofywanych produktach nie spełnia norm bezpieczeństwa i może grozić porażeniem prądem. Wycofywane produkty można rozpoznać po oznaczeniu sterownika LED, po dacie na sterowniku LED, a także po oznaczeniu wtyczki (szczegóły poniżej).
Lista wycofywanych produktów IKEA:
- LEDLJUS girlanda, 24 lampki, na zewnątrz, czarny
- LEDLJUS girlanda, 64 lampki, na zewnątrz, czarny
- SOMMARLÅNKE lampa podłogowa LED, na zewnątrz, 100 cm, beżowy
- SOMMARLÅNKE girlanda LED, 12 lampek, na zewnątrz, wielobarwny
- STRÅLA girlanda LED, 24 migające lampki w kształcie gwiazdek, na zewnątrz, złoty
- STRÅLA kurtyna świetlna LED, 48 lampek w kształcie gwiazdek, na zewnątrz
- SVARTRÅ girlanda LED, 12 lampek, na zewnątrz, czarny
- UTSUND girlanda LED, 24 lampki, na zewnątrz, czarny

Sterownik LED niespełniający norm: ICPSH24-2-IL-1
Oznaczenia dat niespełniającego norm sterownika LED ICPSH24-2-IL-1 (RRTT):
2138, 2141, 2148, 2209, 2215, 2224, 2231, 2236, 2320, 2326, 2332, 2336, 2347, 2409, 2413, 2421, 2423, 2424, 2426, 2434, 2437
Wtyczka niespełniająca norm: SYK-02F
Dlaczego używanie tych produktów jest niebezpieczne?
"Bezpieczeństwo jest dla IKEA sprawą najwyższej wagi. Wycofujemy z rynku niektóre girlandy LED i lampy LED należące do serii LEDLJUS, SOMMARLÅNKE, STRÅLA, SVARTRÅ i UTSUND, ponieważ zamontowana w nich wtyczka nie spełnia norm bezpieczeństwa i może grozić porażeniem prądem" - informuje IKEA
Produkty wyposażone w inny sterownik LED, inną wtyczkę i oznaczone inną datą nie są wycofywane.
Co powinni zrobić klienci?
Klienci, którzy są właścicielami wadliwych produktów, powinni niezwłocznie zaprzestać ich używania i skontaktować się z IKEA w celu wymiany produktu lub uzyskania pełnego zwrotu kosztów zakupu. Dodatkowo IKEA zachęca klientów do przekazywania informacji o wycofaniu produktów, szczególnie jeśli wiedzą, że zostały one przekazane, pożyczone lub sprzedane innej osobie.
Jakiego rozwiązania problemu klienci mogą oczekiwać?
Produkty niespełniające norm można zwrócić w dowolnym sklepie IKEA w celu ich wymiany lub uzyskania pełnego zwrotu kosztów zakupu. Dowód zakupu (paragon) nie jest wymagany. Więcej informacji można uzyskać na stronie IKEA.pl lub pod bezpłatnym numerem telefonu 22 275 00 00. IKEA przeprasza za wszelkie niedogodności wynikające z zaistniałej sytuacji.