Duże firmy realizują politykę DEI pod inną nazwą

Duże firmy nadal angażują się w politykę DEI. Jednak by uniknąć skutków decyzji Donalda Trumpa w tej kwestii robią to pod nowymi nazwami, twierdzi organizacja zajmująca się ochroną konsumentów Consumers' Research i oskarża je o „rebranding DEI”.

Konserwatywna grupa działająca na rzecz praw konsumentów twierdzi, że wiele firm kontynuuje politykę różnorodności, równości i integracji (DEI) pod różnymi, zmienionymi nazwami po oficjalnym, ale najwidoczniej pozornym wycofaniu się z niej.

Consumers' Research (CR), zajmujący się edukacją potencjalnych kupujących na temat polityki firm dotyczącej „woke” i innych kwestii, które mogą wpłynąć na ich wybory, twierdzi, że cztery główne amerykańskie korporacje – Kohl's, Dollar Tree, UPS i Nationwide – próbują ukryć swoją obecną politykę DEI, zmieniając jej nazwę.

„To ten sam rasizm pod inną nazwą. Rebranding z DEI nie zmienia anty-białego i antyazjatyckiego charakteru tych działań. Korporacje powinny skupić się na obsłudze klientów poprzez znajdowanie i zatrzymywanie najlepszych talentów, a nie angażowanie się we wsteczny program patronatu rasowego” 

– powiedział dyrektor wykonawczy ds. badań konsumenckich Will Hild w rozmowie z Fox News Digital.

Kohl's ogłosił w zeszłym miesiącu, że wycofuje swoje inicjatywy DEI po tym, jak administracja Donalda Trumpa wydała kilka rozporządzeń wykonawczych w tej sprawie. Firma usunęła ze swojej strony internetowej sformułowanie „Różnorodność, równość i integracja”, a dyrektor ds. różnorodności Michelle Banks została dyrektorem ds. przynależności i integracji.

„W Kohl's naszym priorytetem jako firmy jest odzwierciedlenie naszych wartości, jakimi jest bycie przyjazną, pełną szacunku i inkluzywną firmą dla wszystkich naszych współpracowników i wszystkich klientów, których obsługujemy. Wierzymy, że inkluzywna i wydajna siła robocza, która obsługuje szeroką bazę klientów, tylko pomoże w rozwoju naszej działalności”

 – czytamy na stronie internetowej Kohl's Inclusion and Belonging.

Dollar Tree zamieniło również termin „Różnorodność, równość i integracja” na mniej kontrowersyjny termin „Kultura przynależności”. Jednak na stronie internetowej Dollar Tree nadal znajduje się informacja, że firma prowadzi „Radę Wykonawczą ds. Różnorodności, Równości i Integracji”. Misją rady jest umożliwienie „naszym menedżerom wyższego szczebla propagowania strategii, które promują i obejmują różnorodność”, zgodnie z jej stroną internetową.
Nationwide i UPS również zamieniły „Różnorodność, równość i integracja” na różne terminy na swoich stronach internetowych. Strona DEI firmy Nationwide jest teraz oznaczona jako „Przynależność, szacunek i uczciwość”, a strona UPS jest teraz zatytułowana „Integracja i przynależność”.

CR twierdzi, że te zmiany w języku nie odzwierciedlają znaczącej zmiany w polityce, ale raczej próbę uniknięcia działań administracji Trumpa, przy jednoczesnym dążeniu do osiągnięcia celów DEI.

Po objęciu urzędu prezydent Donald Trump podpisał szereg rozporządzeń wykonawczych zakazujących agencjom federalnym zawierania umów z firmami zajmującymi się DEI i nakazał agencjom federalnym prowadzenie dochodzeń w sprawie firm z sektora prywatnego angażujących się w DEI pod kątem możliwych naruszeń praw obywatelskich.
 

Źródło