Koncerny naftowe, które mają spore trudności z poprawą swojego wizerunku wśród młodego pokolenia, korzystają z usług influencerów. Kampanie te mają miejsce nie tylko w USA i krajach zachodnich, ale także w Indiach, Meksyku, RPA oraz innych państwach rozwijających się.
Francuska agencja prasowa AfP opublikowała materiał dotyczący wspierania przez wielkie koncerny naftowe i paliwowe polityki ocieplania swojego wizerunku. Według doniesień agencji popularni wśród młodych ludzi influencerzy angażują się w kampanie reklamowe i marketingowe takich firm jak: BP, Chevron, ExxonMobil, Shell i Total Energies. Kampanie reklamowe są przeprowadzane przede wszystkim na platformach społecznościowych takich jak: Tiktok, Instagram i Twitch.
AfP, powołując się na dane zajmującej się klimatem strony informacyjnej DeSmog, informuje, że od 2017 roku ponad 100 influencerów współpracowało z dużymi koncernami naftowymi. Wśród nich znajdują się streamerzy gier wideo, fani piłki nożnej oraz filipińska babcia, która jest popularna ze względu na swoje komediowe filmy dotyczące rodziny.
Agencja informacyjna AfP powołując się na dane instytutu badawczego InfluenceMap, szacuje, że koncerny paliwowe wydały w roku 2020 ponad 9 milionów euro na reklamę na facebooku.
Jednak dla niektórych influencerów umowy reklamowe z gigantami naftowymi mogą, zdaniem aktywistów ekologicznych, źle się skończyć. „Muszą być gotowi na to, że ucierpi ich reputacja, a fani mogą reagować rozczarowaniem” – twiedzi Duncan Meisel, dyrektor kampanii ekologicznej Clean Creatives.