Kantar: Wzrósł wskaźnik klimatu konsumenckiego w Polsce

Wskaźnik klimatu konsumenckiego Kantar Consumer Index wzrósł w ciągu miesiąca o 0,7 pkt i w styczniu wyniósł 0,8 pkt - poinformował dziś Kantar.

Jak podkreślił Kantar, składający się na Consumer Index wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju wzrósł o 0,2 pkt. i wyniósł 2,6 pkt. Druga składowa indeksu - wskaźnik oceny sytuacji finansowej gospodarstw domowych wzrósł o 1,2 pkt. do 4,2 pkt.

Kantar Consumer Index jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od -100 do +100. Wskaźnik odnosi się do ogólnego nastroju ekonomicznego konsumentów wynikającego z percepcji ekonomicznej sytuacji kraju oraz kondycji finansowej gospodarstw. Im wyższa (dodatnia) jest wartość wskaźnika tym bardziej pozytywny, optymistyczny jest klimat konsumencki. 

Źródło
Tagi

Skomentuj artykuł: