ARP chce stworzyć Polską Grupę Opakowaniową

Agencja Rozwoju Przemysłu za ponad 18 mln zł kupiła udziały dwóch spółek zajmujących się produkcją opakowań - poinformowała w piątek Agencja. Docelowo ma powstać Polska Grupa Opakowaniowa skupiająca podmioty z udziałem Skarbu Państwa produkujące opakowania.

ARP podała w komunikacie, że kupiła udziały Zakładu Produkcji Opakowań Opakomet z Łowicza oraz akcje spółki Opakomet z Krakowa.
 

"ZPO Opakomet Łowicz jest producentem i dystrybutorem tub aluminiowych oraz nakrętek z tworzyw sztucznych. Wysokiej jakości produkty (99,7 proc. czystości aluminium) wykorzystywane są w przemyśle farmaceutycznym, kosmetycznym, chemicznym i w branży spożywczej. Z kolei Opakomet Kraków produkuje i sprzedaje opakowania z tworzyw sztucznych. Są to głównie kanistry i butelki dla odbiorców z branży olejowej, chemicznej i automotiv. W ciągu ostatnich trzech lat (2016 – 2018) sprzedaż spółki wzrosła o ponad 40 proc. dzięki zwiększeniu zdolności produkcyjnych, wynikających z inwestycji w park maszynowy"

czytamy.

Dodano, że inwestycja ARP zakłada majątkowe połączenie Opakometu Łowicz i Opakometu Kraków i powołanie Polskiej Grupy Opakowaniowej "Opakomet".

 "Docelowo PGO "Opakomet" mógłby skupiać kolejne podmioty z udziałem Skarbu Państwa, których przedmiotem działalności jest produkcja opakowań" 

wyjaśniono.

Wiceprezes ARP Paweł Kolczyński podkreślił, cytowany w komunikacie, że Agencji zależy na stworzeniu silnego podmiotu, który będzie mógł zaoferować rynkowi komplementarne produkty i pozwoli poszerzyć bazę klientów, również o kontrahentów zagranicznych.

 "To dobry i perspektywiczny biznes, bo rynek opakowań ma stabilną dynamikę rozwoju. Badania rynku wskazują, że tempo wzrostu tej branży w najbliższych pięciu latach może osiągnąć od 5 do nawet 10 proc. rocznie"

ocenił.

Agencja dodała, że planuje gruntowną wymianę parku maszynowego w obu przejętych zakładach.

ARP powołując się na szacunki Polskiej Izby Opakowań wskazała, że wartość polskiego segmentu opakowań z tworzyw sztucznych wynosi 16,2 mld zł, co stanowi około 38 proc. całego rynku opakowań. Z kolei wartość rynku opakowań aluminiowych to około 2 proc. całego rynku opakowań (850 mln zł). 

Źródło

Skomentuj artykuł: