Chiński producent pojazdów elektrycznych BYD po raz pierwszy osiągnął wyższe przychody niż Tesla, notując imponujący wzrost w trzecim kwartale. Mimo to, Tesla nadal sprzedała więcej samochodów elektrycznych (EV) niż BYD w tym okresie.
W miesiącach od lipca do września BYD zanotował przychody przekraczające 200 miliardów juanów (około 28,2 miliarda USD), co stanowi wzrost o 24% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wynik ten przewyższa przychody Tesli, które wyniosły 25,2 miliarda USD. Wzrost sprzedaży BYD wspierają liczne subsydia rządowe, które motywują chińskich konsumentów do wyboru pojazdów elektrycznych i hybrydowych zamiast samochodów spalinowych.
BYD zakończył trzeci kwartał rekordowym wynikiem sprzedaży we wrześniu, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu chińskim producentem zarówno na rodzimym rynku, jak i poza nim. Jednak ekspansja BYD za granicą napotyka na coraz większy opór. W tym tygodniu Unia Europejska nałożyła cła do 45,3% na import chińskich samochodów elektrycznych, co jest reakcją na zarzuty o nieuczciwe subsydiowanie krajowego przemysłu motoryzacyjnego przez rząd Chin. Chińscy producenci samochodów elektrycznych, w tym BYD, napotykają również wysokie cła w USA i Kanadzie, gdzie na importowane pojazdy elektryczne z Chin obowiązują stawki podatkowe wynoszące nawet 100%.
Chiny coraz bardziej polegają na produktach zaawansowanych technologicznie, takich jak pojazdy elektryczne, jako jednym z filarów ożywienia gospodarki. Unia Europejska stanowi największy rynek eksportowy dla chińskiego sektora EV, a szybki rozwój tej branży oraz ekspansja międzynarodowa marek takich jak BYD budzą niepokój w Europie, która obawia się, że lokalne firmy mogą mieć trudności z konkurowaniem cenowym z chińskimi producentami.