Ford traci na pojazdach elektrycznych, klienci wolą hybrydy

Kierownictwo Forda przyznało, że firma pracuje nad listą nowych modeli hybrydowych. Według danych rynkowych nabywcy nowych aut rzadko wybierają nowe auta elektryczne. Klienci za to chętniej kupują hybrydy, które dają więcej możliwości.

Według informacji firmy Ford Motor pracuje obecnie nad całą masą nowych modeli hybrydowych.

Zobaczysz od nas o wiele więcej systemów hybrydowych”, poinformował dyrektor generalny koncernu Jim Farley po tym, jak Ford ujawnił rosnące straty w segmencie pojazdów elektrycznych.

Dotychczas producent samochodów z Detroit zachwalał wydajność i popularność całkowicie elektrycznych pojazdów, ponieważ generalnie branża dąży do osiągnięcia celów EV. Niektórzy komentatorzy branżowi krytykują opór firm przed całkowitym przejściem na elektryki z powodu ochrony środowiska naturalnego.

Ford nie odwraca się jednak całkowicie od bardzo reklamowanego ruchu EV, chociaż jak oznajmił w zeszłym tygodniu nieco zmienia strategię którą wcześniej przewidywał. Koncern choć wydaje miliardy na zwiększenie produkcji pojazdów elektrycznych, planuje na razie wprowadzić na rynek więcej opcji hybrydowych, napędzanych sukcesem obecnych opcji benzynowo-elektrycznych.

To, co naprawdę podoba się klientowi, to kiedy bierzemy system hybrydowy, który jest bardziej wydajny dla określonych cykli pracy, a następnie dodajemy nowe możliwości dzięki bateriom” - stwierdził Farley. „Widzimy wielu klientów, którzy lubią tę kombinację używania akumulatorów do czegoś więcej niż tylko przenoszenia pojazdu” - powiedział Farley. „A my po prostu słuchamy rynku”.

Być może słuchając klientów, Ford stwierdził, że popularność hybryd przewyższa chęć przejścia na pojazd całkowicie elektryczny. Zdaniem ekspertów z branży przechodzenie na EV postępuje wolniej niż oczekiwano.

Skomentuj artykuł: