Jak podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, Wielton, polski producent naczep i przyczep, jeden z europejskich liderów branży, w okresie od stycznia do sierpnia 2024 r. zarejestrował blisko 40 proc. mniej przyczep i naczep rok do roku (z 2578 na 1553). Spadły też nieznacznie udziały firmy w rynku.
Dane PZPM pokazują jednak, że duże spadki dotknęły także inne czołowe firmy działające na polskim rynku - Krone oraz Schmitz Cargobull. Spadek popytu na naczepy i przyczepy widoczny jest w całej Europie.
Business Insider podaje, że to kolejny rok firmy z Wielunia ze spadkiem udziałów w rynku polskim. Wielton ma tracić również udziały na istotnym dla jej działalności rynku we Francji oraz Wielkiej Brytanii.
"BI", powołując się na nieoficjalne informacje, wskazuje, że Wielton rozważa zwolnienia. W oficjalnym piśmie firma wskazała na "działania, mające na celu optymalizację struktury zatrudnienia i dostosowanie jej do aktualnych potrzeb produkcyjnych". Firma dalsze działania uzależnia od wyników w nadchodzących miesiącach.
Problemami, które dotykają rynek naczep i przyczep jest m.in. spadek zapotrzebowania transportowego, nierówna konkurencja, wzrost kosztów działalności firm transportowych wymuszony regulacjami prawnymi.