W najbliższy weekend wielu Polaków wybierze się na przedświąteczne zakupy. To dobry moment, żeby pomyśleć o wsparciu polskiej gospodarki i przyłączyć się do akcji #sobotadlaPolski, organizowanej w ramach kampanii społecznej „Wybieram 590 – sobota dla Polski”.
Zbliżające się święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy okres dla wielu z nas – dają możliwość spędzenia czasu z najbliższymi oraz sprawienia im radości poprzez zakup wymarzonych prezentów. Większość z nas lubi święta i nie zamierza na nich oszczędzać. Potrzebę edukacji i zmian nawyków konsumenckich dostrzegli organizatorzy inicjatywy „Wybieram 590 – sobota dla Polski”. Zachęcają oni, żeby w sobotę 7 grudnia podczas zakupów zwracać uwagę na pochodzenie produktów i wybierać krajowe towary oraz usługi.
Kampania społeczna „Wybieram 590 – sobota dla Polski” jest wspierana przez znanych aktorów i przedstawicieli świata mediów, m.in. Joannę Jabłczyńską, Annę Popek, Macieja Kurzajewskiego czy Jacka Lenartowicza. W ramach inicjatywy odbywa się akcja #sobotadlaPolski, przypadająca 7 grudnia.
- W ramach trwającej kampanii edukacyjnej inspirujemy do kupowania produktów, których kod kreskowy zaczyna się od cyfr 590. W większości przypadków są to towary wyprodukowane w Polsce lub związane z naszym rynkiem. Chcąc mieć pełną gwarancję polskiego pochodzenia towaru, warto dodatkowo sprawdzić nazwę i miejsce jego produkcji. Tylko wtedy zyskamy pewność, że jest to w pełni krajowy produkt, a poprzez jego zakup wspieramy naszą gospodarkę
Pozyskane w ten sposób środki mogą być znaczące w skali całej rodzimej gospodarki. Jak wynika z raportu przeprowadzonego na potrzeby kampanii w przypadku towarów wytwarzanych w Polsce, przez firmy z polskim kapitałem – z każdej złotówki wydanej na dany produkt do krajowej gospodarki wróci aż 79 groszy. W przypadku produktów zagranicznych, ale produkowanych w Polsce kwota ta wyniesie 76 groszy. Natomiast dla produktów w pełni zagranicznych – wytwarzanych za granicą, przez firmę zagraniczną – z każdej złotówki pozostanie w Polsce jedynie 25 groszy.
Jeśli powyższe dane zestawimy z poziomem konsumpcji z zeszłego roku, to okazuje się, że gdyby polscy konsumenci wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty, w polskiej gospodarce zostawałoby dodatkowo 6,6 mld zł rocznie.
Poza znanymi aktorami i przedstawicielami mediów, w promocję sobotniej akcji zaangażowały się największe polskie przedsiębiorstwa. Partnerem strategicznym inicjatywy jest PKN Orlen. Do zmiany nawyków konsumpcyjnych zachęcać będą plakaty w wybranych placówkach Poczty Polskiej. W kampanię zaangażowała się także Grupa Cedrob – największy polski producent mięsa drobiowego. W sieci sklepów Lewiatan emitowana będzie reklama w radiowęźle. Na potrzeby kampanii powstały specjalna animacja oraz spot promocyjny z udziałem gwiazd małego i dużego ekranu.
Więcej informacji dostępnych jest na oficjalnej stronie kampanii - www.wybieram590.pl.