Grupa LEGO zwiększa strategiczne inwestycje, uzyskując wysokie wyniki w I półroczu 2021r. 

Grupa LEGO przedstawiła wyniki finansowe za pierwszą połowę 2021 roku (pierwsze 6 miesięcy do 30 czerwca 2021r). W porównaniu z rokiem ubiegłym, przychody w tym okresie wzrosły o 46 proc., do 23 mld DKK. Sprzedaż konsumencka urosła o 36 proc., wyprzedzając wyraźnie branżę zabawek i napędzając wzrost udziałów rynkowych na całym świecie, w tym na największych rynkach.  

Pomimo ambitnego programu inwestycji strategicznych na rzecz długofalowego rozwoju, zysk operacyjny wyniósł 8 mld DKK, co oznacza wzrost o 104 proc. w porównaniu z I poł. 2020 roku.

- Jesteśmy niezwykle zadowoleni z postępu osiągniętego we wszystkich obszarach działalności w pierwszej połowie roku. Nasze wyniki napędzane były przez niegasnący popyt na produkty z portfolio LEGO®, które przyciągnęły nowych chętnych do budowania. Tegoroczny wzrost jest efektem zmniejszonej liczby restrykcji związanych z pandemią COVID-19 w porównaniu z rokiem ubiegłym, dzięki czemu nasze fabryki mogły pracować bez przeszkód. Mogliśmy również otworzyć większość sklepów stacjonarnych

przyznaje Niels B. Christiansen, Dyrektor Zarządzający LEGO Group.

- Ponadto zobaczyliśmy korzyści płynące z wieloletnich inwestycji w obszar e-commerce, innowacje produktowe oraz wsparcie globalnego łańcucha dostaw. Obecne, wysokie wyniki finansowe pozwolą nam na wsparcie strategicznych inwestycji w zrównoważony rozwój oraz cyfryzację – dodaje.

- ,Szczególnie wdzięczni jesteśmy naszym pracownikom. Pomimo wyzwań i niepewności, jakimi naznaczone było ostatnie sześć miesięcy, pracowali oni niezwykle ciężko, by przynosić radość rodzinom na całym świecie  - kontynuuje Christiansen.

Wszystkie grupy rynkowe zaliczyły dwucyfrowy wzrost 

Wszystkie serie LEGO zanotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Było to możliwe dzięki doskonałej jakości i bogatemu portfolio, które przypadło do gustu fanom w każdej grupie wiekowej i o różnych zainteresowaniach. Do najchętniej wybieranych należały: LEGO® City, LEGO® Star Wars™, LEGO® Harry Potter™, LEGO® Creator Expert oraz LEGO® Technic. 
Zysk operacyjny zwiększył się ponad dwukrotnie pomimo szeroko zakrojonych inwestycji i długoterminowych inicjatyw, takich jak nowa forma sklepów stacjonarnych, nowe funkcje 
e-commerce, transformacja cyfrowa obejmująca całą firmę, a także działania na rzecz zwiększenia przyjazności dla środowiska w obszarach produktowym i operacyjnym. Wzrost obecnego zysku operacyjnego kompensowany był także przez przyspieszający koszt transportu i surowców.   

- W drugiej połowie 2021 roku oczekujemy dużego zapotrzebowania na nasze produkty. Długoterminowo przygotowujemy się na powrót rekordowych wyników do bardziej zrównoważonego poziomu, gdy nasi klienci powrócą już do zwyczajów zakupowych sprzed pandemii. W połączeniu z planem przyspieszenia reinwestycji na rzecz rozwoju firmy, oczekujemy, że ten trend w dalszej perspektywie zaowocuje normalizacją poziomu zysków

twierdzi Christiansen.

- Nasze inwestycje zaplanowane są w taki sposób, by pomagały tworzyć zrównoważoną przyszłość oraz miały pozytywny wpływ na przyszłe pokolenia i świat, w jakim przyjdzie im zamieszkać. Cyfryzacja oraz dbałość o środowisko będą miały tu decydujące znaczenie - jesteśmy szczególnie dumni z poziomu, jaki dotąd uzyskaliśmy na tych polach. Będziemy również rozwijać inicjatywy związane z doświadczeniami z zabawy oraz przekazem marki, tak, aby zabawa klockami LEGO wyróżniała się różnorodnością i była przyjazna dla wszystkich – dodaje Dyrektor Zarządzający LEGO Group.

Budując zrównoważoną przyszłość

Firma czyni kolejne postępy w realizacji ambitnych celów tworzenia coraz bardziej przyjaznych środowisku produktów. W czerwcu zaprezentowano prototypowy klocek wyprodukowany z recyklingowanych, jednorazowych butelek PET, co stanowi ważny krok do uniezależnienia się od surowców nieodnawialnych. Przeprowadzono także zakończony sukcesem pilotaż wdrożenia papierowych toreb, które zastąpią plastikowe ,,jednorazówki” i wejdą do obrotu od początku 2022 roku. Wdrożenie to potwierdza, że Grupa LEGO jest na dobrej drodze do stosowania wyłącznie stuprocentowo biodegradowalnych opakowań przed 2025 rokiem.

Zapadające w pamięć doświadczenie z marką w sklepie i online

Dotychczasowe inwestycje Grupy LEGO w cyfrowe i stacjonarne kanały sprzedaży opłaciły się w pierwszej połowie roku. Zyski z e-commerce na platformach firmy oraz partnerów wzrosły o 50 proc. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. 

LEGO uruchomiło również nową formę sklepów stacjonarnych, która zostanie zastosowana w 60 obiektach w drugiej połowie 2021 roku. Nowy format zaprezentowany został w czerwcu na przykładzie flagowego sklepu marki w Nowym Jorku, a stworzono go, by zapewnić jeszcze bardziej niezapomniane doświadczenia pełne zabawy i intensywnego zanurzenia w świat klocków.

W I poł. 2021 roku Grupa LEGO rozszerzała swój globalny wpływ, otwierając ponad 60 nowych sklepów, w tym ponad 40 w Chinach. Na dzień 30 czerwca 2021 r. na świecie działało aż 737 sklepów stacjonarnych LEGO, z czego 291 w Chinach. 
W drugiej połowie 2021 roku firma planuje zwiększyć nakłady na inwestycje w długofalową transformację cyfrową w obszarze całego przedsiębiorstwa. Nowe cyfrowe platformy, produkty i mechanizmy będą wspierać długoterminowe ambicje cyfryzacji marki LEGO w celu stworzenia fantastycznych doświadczeń dla dzieci, kupujących, partnerów i pracowników. Wysiłki te będą wspierane przez nowe cyfrowe centra talentów w Szanghaju i Kopenhadze oraz siedzibę główną firmy w Billund i centrum w Londynie.

Pozytywny wpływ na przyszłe pokolenia

Firma nadal pomaga w rozwoju dzieciom na całym świecie. Ponad 1,2 miliona najmłodszych potrzebujących skorzystało z darowizn materialnych i działań na rzecz lokalnych społeczności
W tym roku Grupa LEGO wraz z Fundacją LEGO (posiadającą 25 proc. udziałów w Grupie), zadeklarowała już darowizny w kwocie ponad 1.5 mld DKK (235 mld USD) dla organizacji wspierających rodziny i dzieci, szczególnie te najbardziej potrzebujące. 940 mln DKK (150 mln USD) przekazano na wsparcie w walce z COVID-19, ze szczególnym wskazaniem na rozwój i potrzeby zdrowotne najmłodszych. 140 mln DKK (23 mln USD) przeznaczono na edukację. 100 mln DKK (15.7 mln USD) podarowano fundacjom pomagającym rodzinom na Haiti i w Afganistanie. Z funduszy LEGO finansowano także programy wsparcia nauki poprzez zabawę w społecznościach, gdzie działa już Grupa LEGO. 

- Najważniejszą siłą motywującą każdego z nas w Grupie LEGO jest poczucie, że możemy mieć pozytywny wpływ na przyszłe pokolenia. Niezależnie, czy u tych dzieci w grę wchodzą pilne potrzeby, czy chcemy rozwijać u nich nowe zdolności, z których korzystać będą przez całe życie, marka LEGO nie tylko ma zamiar, ale i będzie działała na rzecz dobrych zmian. Jesteśmy przywiązani do tej myśli i dumni, że znajdujemy się na pozycji, z której możemy inspirować i rozwijać budowniczych przyszłości

podsumowuje Niels B. Christiansen, Dyrektor Zarządzający LEGO Group.
Źródło

Skomentuj artykuł:

N